[LINUX:22826] SUSE 7.0 icin TV karti ayarlamasi...

From: Murat Gezer (Elit Software) (murat_gezer@elitsoft.com.tr)
Date: Tue 12 Dec 2000 - 08:31:56 EET

Merhaba arkadaslar,

etrafta dokuman cok var ama yinede SUSE 7.0 da ayarlarda bazi ufak tefek
degisiklikler var. Ornegin desteklenen kart sayisi daha fazla. Bu bakimdan
ayarlarin yapilisini anlatayim dedim. Genellikle diger dagitimlardada bu
ayarlar ayni sekide yapiliyor sadece yerler farkli olabilir.

1.adim sisteme root olarak girin.
2.adim /etc/modules.conf dosyasini bir editor vasitasi ile acin
3.adim asagidaki satiri bulun ve basindaki # isaretini kaldirin
# options bttv pll=1 radio=0 card=0
4. adim
eger radyonuz varsa radio=1 yapin ve card numarasini listeden yazin. Bu
degerler diger dagitimlarda (Redhat 6.2 ve Mandrake 7.1) sadece 19 kadar
destekleniyor. Galiba Suse deki bttv driveri biraz farkli cünkü bttv yi
yazan kisinin sayfasinda ki readme dosyasinda da bu kadar fazla destek yok.

        0 - AutoDetect
        1 - MIRO PCTV
        2 - Hauppauge old
        3 - ST
        4 - Intel
        5 - Diamond DTV2000
        6 - AVerMedia TVPhone
        7 - MATRIX-Vision MV-Delta
        8 - Fly Video II
        9 - TurboTV
        10 - Hauppauge new (bt878)
        11 - MIRO PCTV pro
        12 - ADS Technologies Channel Surfer TV
        13 - AVerMedia TVCapture 98
        14 - Aimslab VHX
        15 - Zoltrix TV-Max
        16 - Pixelview PlayTV (bt878)
        17 - Leadtek WinView 601
        18 - AVEC Intercapture
        19 - LifeView FlyKit (Tunersiz)
        20 - CEI Raffles Card
        21 - Lucky Star Image World ConferenceTV
        22 - Phoebe Tv Master + FM
        23 - Modular Technology MM205 PCTV, bt878
        24 - Askey/Typhoon/Anubis Magic TView CPH051/061 (bt878)
        25 - Terratec/Vobis TV-Boostar
        26 - Newer Hauppauge WinCam (bt878)
        27 - MAXI TV Video PCI2
        28 - Terratec TerraTV+
        29 - Imagenation PXC200
        30 - FlyVideo 98
        31 - iProTV
        32 - Intel Create and Share PCI
        33 - Terratec TerraTValue
        34 - Leadtek WinFast 2000
        35 - Chronos Video Shuttle II
        36 - Typhoon TView TV/FM Tuner
        37 - PixelView PlayTV pro
        38 - TView99 CPH063
        39 - Pinnacle PCTV Rave
        40 - STB2
        41 - AVerMedia TVPhone 98
        42 - ProVideo PV951
        43 - Little OnAir TV
        44 - Sigma TVII-FM
        45 - MATRIX-Vision MV-Delta 2
        46 - Zoltrix Genie TV
        47 - Terratec TV/Radio+

5. adim
        # options tuner type=0 satirini bulup # isaretini kaldirin.
6. adim
      tuner degeri olarak uygun geleni yazin (yine ayni sadece suse
destekliyor bunlari diger dagitimlarda ilk 7 tanesi var)

        0 - Temic PAL
        1 - Philips PAL_I
        2 - Philips NTSC
        3 - Philips SECAM
        4 - NoTuner
        5 - Philips PAL
        6 - Temic NTSC
        7 - Temic PAL_I
        8 - Temic 4036 FY5 NTSC
        9 - Alps HSBH1
        10 - Alps TSBE1
        11 - Alps TSBB5
        12 - Alps TSBE5
        13 - Alps TSBC5
        14 - Temic 4006FH5
      7. adim

# post-install bttv /sbin/modprobe "-k" tuner; \

burdada # isaretini kaldirin eger kartiniz stereo destekliyorsa \ isareti
kalsin yoksa kaldirin.

8. adim
kartiniz stereo destekliyorsa yine # isaretini kaldirin yoksa kalsin.

# options msp3400 once=1 simple=1
        # /sbin/modprobe "-k" msp3400

evet simdi modules.conf dosyasini kaydedin

kwintv yi calistirdiginizda eger gurultu geliyorsa olayi cozdunuz demektir
:) geriye kanallari ayarlamaniz kaliyor.

kolay gelsin

not: eger sorun olursa seve seve yardimci olurum ancak flyvideo 98 (radyo
kartsiz) 'i hiç bir zaman redhat 6.2 ve Mandrake 7.1 de sorunsuz
tanitamamistim. Ya ses cikiyordu kanal degistiremiyordum yada kanal
degisiyordu ses cikmiyordu. Sorunun sebebi bttv deki 19 numarali degerin
tunersiz fly video yu desteklemesiymis bu yuzden SUSE ye gecmistim.

Murat Gezer