[LINUX:22599] Re: Postaci

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 05 Dec 2000 - 00:17:55 EET

Merhaba,

Monday, December 04, 2000, 11:11:00 PM, Korhan Gurler wrote:

// THi>> Postaci kullananlar...aklinizda olsun...
// THi>> http://www.securityfocus.com/vdb/bottom.html?vid=2029
KG> orada yazilan yaziyi inceledinizmi bilmem ama hata diye gecen sey
KG> postacinin dokumaninda belirtilerek bunu mutlaka yapin yoksa boyle
KG> olur seklinde yazilmis, bence bir bug sayilmaz o sadece kuruluu
KG> yapanin konfigurasyon hatasi olarak sayilabilir
Mesajima bircok kisi yanit yazdigi icin yazma ihtiyaci hissettim.

Lutfen satirlari dikkatli okuyun. Orada hata, bug, vs dememisim;
guvenlik acigi demisim. Orjinali, tam Turkce'si olmayan
"vulnerability".

Bir noktaya daha deginmeden gecemeyecegim. Yurt disinda kullanan
insanlardan biri oturmus, gordugu yanlisligi cikarmis. Bircok insanin
ayni durumdan magdur olabilecegini dusunmus, Bugtraq "aman dikkat edin
haa" diye yayinlamis.

Biz "ne diyon kardesim, Turk'un programinda yanlislik olmaz. bak sen
oradaki install dosyasini okumamisin, sen isguzarlik ediyon" diye
insanlara tepki gosterirsek, ne haliniz varsa gorun der, bir daha da bir
hata buldugunda bizimle paylasmaz, bir nevi kendi bindigimiz dali
keseriz.

Benim gozlemledigim serbest yazilimlar genelde bu sekilde gelisiyor.
Farkli fikirler ve bakis acilari ile zenginleserek.

                                   Doruk