[LINUX:19152] kisitlamalar.

From: Murat Eray KORKMAZ (mulik@ktu.edu.tr)
Date: Wed 30 Aug 2000 - 18:37:13 EEST

    iyi gunler dilerim. oncelikle turk milletinin zafer bayramini kutlarim.

    sorum su. bir kullanici acinca otomatik olarak kullanicinin telnet/ftp vs vs haklari oluyor.
telnet hakkini kapatmak istedigimde passwd de /bin/bash satirini /bin/false yapinca telnet yapamiyor. fakat bu seferde ftp de yapamiyor. eger shell yerine birsey yazmasakda sisteme login olabiliyor.

    benim sorum su. kullanicilarin telnet yapamamasi icin ne yapabilirim (ftp ye baglansin telnetle baglanamasin). birde bir ara gormustumde sisteme mesela biri login olunca karsina bir menu gelsin diyelim orda belirledigimiz programlari menu araciligi ile kullansin (orn: pine, pico vs) bir ara boyle bir sey vardi. ama arastirmalarima ragmen bulamadim..

    bu konuda yardimlarinizi rica ediyorum. ilginize simdiden tesekkur ederim. iyi calismalar dilerim.

İyi Çalışmalar.
Murat Eray KORKMAZ
mulik@ktu.edu.tr
www.1stenergy.gen.tr