[LINUX:19151] RE: kiralik hat - network

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 30 Aug 2000 - 17:37:23 EEST

On Wed, 30 August 2000, "Mert ESSIZ" wrote:

> baglanmasinda asagidaki gibi bir baglanti dusundum. router ve switch
> arasina uzerinde slackware 7.1 kurulu olan iki ethernetli bir makine var. 1.
> ethernet (router'a bagli olan), 2.ethernetin gateway'i... 2.ethernet agdaki
> terminallerin gateway'i. ipfw kullanarak yeterli eminyeti saglamis
> olurmuyum? bunun disinda daha saglikli ve emniyetli  kiralik hat -
> network baglantisi olusturanlar varsa fikirlerini benimle paylasabilirler mi?
> Simdiden cok tesekkurler...

Selamlar..

Ne tarafa cekseniz o tarafa gidebilecek bir konu. Firewall soz konusu olunca bence en iyisi FreeBSD. Bunun yaninda NT, ipfw vs. hikaye kalir. Benle iddia edip, DoS yiyince NT'si (Win2k Adv.Srv.) (CheckPoint'le hem de) kafa ustu cakilarak, "abi ne oldu ya.. nasil oldu bu is" diye ta ankara'dan kalkip gelenler hala aklimdadir. Ama guvenlik onlemleri her zaman eksiktir. Hic bir sey %100 guvenli bir sistem olusturamaz size. Eger dis agdan ulasilamayan bir yedekleme olusturur, kullanicilarinizi da yeterince bilinclendirirseniz, guvenliginiz yeterince iyi saglanabilir. Yoksa guvenlik paranoya seviyesine gelebilir.
Son olarak, soz konusu olan NT ise, kesinlikle guvenlikten bahsedilemez. Kerberos'u yarim yamalak kopyalamakla filan guvenlik saglanmaz. Siz gene UNIX dunyasina donun, en guvenli yer orasi..

Saygi ve sevgiler..