[LINUX:18909] yeter artIk.lutfen hepsini okuyun

From: mavi@webser.hay.net.tr
Date: Thu 17 Aug 2000 - 17:26:25 EEST

On Thu, 17 Aug 2000, Ozbek wrote:

> Benim yazdigim ilk e-mail'in arkasindaki
> fikir de bu idi..
>
> Turkiye'de hersey dengesiz: gelir dagilimi, nufus dagilimi

Bu dengesizliklerin suclusu kim?Ne demek istiyorsunuz?LKD nin
suc(!) listesine bunlarda mI eklendi yoksa?

> vesaire.. 65 milyonluk ulkede Linux listesinde sadece 800 kisi var.(??)
>
> O 800 kisinin cogu da pek birsey anladigi icin degil,
> "hava atsin" diye Linux kullanan gibi gozukenlerden. Bu is boyle
> olmaz..

Linux listesine neden uye olduklarIna bIrakIn da insanlar kendileri karar
versin siz degil.Yoksa siz hava atmak icin mi uye oldunuz.???

> Linux organizasyonu Linux kullanimini arttirma amaci tasimali.
> yoksa su andaki gibi (sadece geek sorularinin
> ucustugu bir grup degil.)

UnutmayIn ki herkesin hayatInda baslangIc donemleri olmusutur.Geek
sorularI hepimiz sorduk ve sormaya devam edecegiz.Bana gore geek olan
bisey size gore zor olabilir.Bu konuda yanlIs dusunuyorsunuz.
Siz cok biliyorsanIz "geek" soru soranlara yardIm edin.

hersey rakamlarda gizli:
> tahminim 6-7 milyon PC var Turkiyede, bunun nerede ise tamamina
> yakini "beyin ozurlu bir isletim sistemi" calistiriyor.(ismini
> vermelim herkes neden konustugumu biliyor.)

Defalarca soyledim.insanlar islerini neyle goruyorlarsa onu
kullanIrlar.Windows kullanmak isteyen windows kullanIr.Linux kullanmak
isteyen de linux kullanIr.Windows benim isimi gormuyorsa cogunluk windows
kullanIyor diye kullanmam , isime ne yarIyorsa onu kullanIrIm.
6-7 milyon rakamInI nerden aldInIz.ArastIrma kurulusunuz mu var sizin
yoksa?
Eger oyleyse ve 6 rakamI dogru ise bu ulke de her 10 kisiden birinin
bilgisayarI var.oyle mi acaba???
Bir de resmi kuruluslarI felan dusunun.BazI kurumlarda komple cozumler
kullanIlIyor.Her PC de linux olmasInI isterim ben de ama boyle bir sart
yok.
Fanatizmi abartIp da at gozlugu seviyesine getirmeyin.

> yeni satilan makinalarda Linux orani yuzde 40'lara ulasti
> disarida. Turkiye bunu nasil yakaliyacak?
> mektup ile CD satisi yaparak yilda kac adet CD satabileceginizi
> dusunuyorsunuz? (en fazla bin adet, onun bile olacagini
> sanmiyorum.)

Baska sekilde satmayI dusunuyorsanIz cok guzel.Mektupla satmayI
dusunmekten iyidir.Hem mektupla satanlardan daha cok para kazanIrsInIz.
Ne guzel degil mi???

> normal sartlarda 1 milyon PC'nin Turkiyede Linux calistiriyor
> olmasi gerekirdi su anda. su anda kac PC Linux calistiriyor,

Demek ki biz anormal sartlarda yasIyormusuz ki 1 milyon PC linux
calIstIrmIyormus.Boyle olmasI gerekirdi ya da soyle olmasI gerekirdi
seklindeki cumleler neye dayanIyor.???Oyle mi isterdiniz yoksa buna
uygun yasa mI cIkmasI lazIm?
Bu yasa nasIl olsun.Soyle olabilir mi:"Bu ulkede normal sartlarda 1 milyon
PC linux calIstIrmalIdIr.Geregini yapmayanlarIn tiz boynu vurula"..

> turkiyede? bin,2bin,3bin? 10bin bile olsa hedefin yuzde 1'i.
> demektir. Linux oranini Turkiye 100 katina cikarmayi,
> mektup ile CD satarak yapmak mumkun degil.

Hep "su mumkun degil" , "bu olmaz" seklinde elestirileriniz var.Mumkun
olanlarI siz yapIn da gorelim o zaman.

> turkiyede linux.org.tr gibi bir adres olmasi iyi ama
> bu "kurumda" olanlar ne dusunuyor?? henuz tek bir cevap
> bile gelmedi yazdiklarima?? ses verin ses??

Ben linux.org.tr gibi bir adreste olsaydIm (adreste nasIl
olacaksam) sizinle muhatap olmazdIm aslInda ama LKD dekiler sagolsun
yardImsever insanlar.Onlar sayesinde bazI seyler oldu/olacak.
Eksikleri yok mu?Var ama hicbisey yapmayan bizlerin az veya cok bisey
yapanlara laf atmaya hakkI yok diye dusunuyorum.

> linux.org.tr'nin icinde teknik acidan cok bilgili,
> tecrubeli, zeki kisiler olduguna eminim. Yanliz bu is
> teknik konulari tartismak ile bitmiyor, kullanimi
> yayginlastirmak icin harekete gecmek gerekiyor.

Sadece teknik konularI tartIsmIyorlar.Dernek faaliyetleri , inet-tr
organizasyonu vs. vs konularda tartIsIlIyor sanIrIm.
Harekete gecmek gerekiyorsa harekete gecin o zaman daha ne
bekliyorsunuz.???

> ovunmeyi cok seven bir milletiz. her firsat buldugumuzda
> dunyanin 17inci buyuk ekonomisi olmak ile ovunuruz,
> gercek ise hala yuzyillardir icimize yerlesmis "yavasligi
> ve hareketsizligi" atamamis olmamizdir.

Bu yazdIklarInIza bakIlIrsa siz ovunmeyi seviyorsunuz galiba?
icimize yavaslIk veya harketesizlik veya baska biseyler yerlesmis
olabilecegini dusunebilirsiniz.Bu sizin sahsi fikriniz ve saygI duyarIm.
Ama icimize yerlesmis olan daha kotu sey var ki o da "milletini kotuleme"
alIskanlIgIdIr.
Milleti yargIlamayIn.Herkes kendini duzeltirse millet duzelir.Siz de bu
konuda kendi kendinizi duzeltecek adImlar atIn.
Benim milletime laf atmayIn...

> bir yil onceki deprem kurumlarimiz, sosyal yapimiz
> ile ne kadar "geri kalmis" oldugumuzu tum dunyanin
> gozu onune serdi, biz bundan ne kadar ders aldik?
> o buyuk bir soru isareti??

Turkce niz zayIf gibime geliyor , oyle goruyorum.Bir yIl onceki Deprem
kurumlarImIz mIsosyal yapImIz ile ne kadar "geri kalmIS" oldugumuzu tum
dunyanIn gozu onune serdi yoksa depremden sonraki olaylar mI?
Deprem felaketine hepimiz uzulduk.Olanlar oldu.Herkesin ozellikle de
devletimizin eksikleri oldu.Ama boyle buyuk bir felaketten sonra herseyin
mukemmel olmasInI bekleyemezsiniz.insanlar acI cekti.Yaralar sarIlmaya
calIsIlIyor.Onlara destek olursak elestirmekten daha iyi bir sey yapmIs
oluruz.

Kimseye birilerini veya bir grubu elestirmeyin demiyorum.Buna karsI
degilim.Ama hicbisey yapmadan elestiren adamI ciddiye almazlar arkadasIm.

LKD size ne kotuluk yaptI?Bu adamlarIn sucu ne?Begenmeyen uye olmaz...
Daha iyisini yapan yapar , cIkIp da "ben daha iyi yaparIm" ya da "su
sekilde yapIn" demez.

Kesinlikle elestiri ile sacmalIklarI karIstIrmIyorum.
Elestiri gerekli ama sacmalIklar sizin olsun.

Linux community denen bisey var.Dernek olsa da olmasa da
linux community i benimseyenler "beek" sorular soran kardeslerimize destek
olur.YardIm eder.Onlara onculuk
eder.O kardeslerimiz iyi bir seviyeye gelince de onlar baskalarIna yardIm
eder.

Selam.SaygI

Mehmet Emin Coskun