[LINUX:18826] Re: ntv-$s-nbc _de haber

From: Ozbek (ozbek@gis.net)
Date: Wed 16 Aug 2000 - 14:58:01 EEST

Microsoft son bir yildir surekli var olan
pazar payini ortaya cikarip Linux'un "cok nadir"
bir isletim sistemi oldugu gorusunu yaymaya
calisiyor.. Biliyor ki boyle bir gorunus Linux'un
yayginlasmasini onlyecek en buyuk etken olacaktir..

isin asli isi soyle, gecen yil itibari ile
Amerika icinde yeni satilan sistemler icinde Linux
NT sistemleri gecti. pazari amerikada kaybettiler,
bu yavas yavas dunyaya yayilacak, cunku once amerikada
olan birkac sene icinde dunyanin geri kalan yerlerine
yayilmis oluyor. yilbasindan bu yana olan gelismeler
icinde IBM, HP, Intel'in direk destegini goruyoruz.
ozellikle IBM Suse ile isbirligine gidip S/390
uzerinde Linux calistirmayi basardi, bir sonraki adim
AS/400. PDA(Personal digital assistant) konusunda
cok iyi gelismeler var, direk olarak Linux tabanli
PDA'ler piyasaya cikmaya basladi. Linus'un california'da
cakistigi firma yeni bir CPU cikardi, az guc harcayan
ve soguk calisan bu processor'u kullanarak Linux tabanli
Web tabletleri( cok ince ve sadece browser calistiran
web surf aletleri.) yapilacak.

birkac sene icinde Intel tabanli Unix'lerin hepsinin
Linux almis olur. (baska bilgiler: iki hafta once
SCO UNIX'i Caldera Linux satin aldi., Siemens-Nixdorf
kendi Unix'i yerine Suse Linux dagitacagini acikladi,
vs,vs.) ozetle Linux devrimi baslamis durumda.

milletin MS kullanmasinin nedeni word+excel'dir
(yuzde 95 bunun icin kullanir windows'u.)
su anda en az 4,5 ayri office paketi var, Linux
uzerinde, (staroffice, applixware, etc.)
ornek olarak olarak ben herseyi tamamen Solaris/Linux
ortaminda yapiyorum, baskasinin size gonderdigi Excel/word
dokumanlarini staroffice ile acabilirsiniz.

dagitimlarin hemen hepsini kullandim, bence en iyisi
Suse. hem "installation"(kurum)'u cok iyi hem de
Multi-national character support'u daha iyi,
(unutmayalim almanlarin derdi bizimle ayni,
onlarinda 8-bit kullanmasi gerekiyor,
bizimde, boylece onlarin sistemleri OK'se
bizimki de OK..)

bence vakit erken iken "turkuaz" dagitimini
Suse based hale getirmek gerekli. Red-hat
klasik amerikan sirketi, onlar icin dunya
atlantik kiyisinda baslar ve pasifik kiyisinda
biter. bu neden ile Suse dagitimina tabanli olmali
"turk" dagitimi..

GO LINUX!

Oktay Ozbek