[LINUX:18819] ntv-$s-nbc _de haber

From: ATILIM BOY (boyatilim@yahoo.com)
Date: Wed 16 Aug 2000 - 13:53:41 EEST

Gnome linuxun devler tarafindan desteklenmesini
anlatan haberde sole
paragraflar var !!
galiba yazidaki etki domaindeki iki harf ha ne
dersinis :-)
PAZAR PAYI %4
       Finlandiyalı bilgisayar programcısı Linus
Torvalds tarafından
geliştirilen Linux'un işletim sistemleri pazarındaki
payı yüzde 4. Dünya
üzerindeki bilgisayarların yüzde 87'sinde ise yazılım
devi Microsoft'un
işletim sistemleri bulunuyor. Birkaç yıl önce ortaya
çıkan Linux, kısa
sürede ileri düzey bilgisayar kullanıcılar tarafından
benimsendi. Kaynak
kodunun açık olması, Linux'a büyük bir esneklik
sağlarken, ücretsiz
olmasıyla da bilgisayar kullanıcılarının dikkatini
çekti. Ancak Linux, bütün
olumlu özelliklerine rağmen yaygın bir işletim sistemi
olamadı. Bunun
nedenleri arasında Linux'un kullanımının zor olması
geliyor. Ayrıca
birbirinden farklı versiyonlarının bulunması ve
yazılım çeşitliliğinin az
olması da önemli bir etken.
       İşte Gnome Projesi'nin ardındaki ağır topların
hedefi de bu
olumsuzlukları ortadan kaldırarak, masaüstünde
Microsoft'a ciddi bir rakip
olmak. Bugüne kadar ev kullanıcıları açısından
alternatif bir işletim
sistemi olmaktan öteye gidemeyen Linux, iş dünyasına
kurumsal çözümler de
sunuyor. Devler arasında Microsoft'un ikiye bölünme
kararının ardından
kızışan savaş, Gnome Foundation'un girişimiyle yeni
bir boyut kazanmışa
benziyor. Linux'un, Windows'a rakip olup olamayacağını
ise piyasa koşulları
ve zaman gösterecek.

haberin tamami
http://www.ntvmsnbc.com/news/24196.asp