[LINUX:18795] Re: linuxte program kurulumu

From: Erhan Bilgili (erhan@altay.adm.deu.edu.tr)
Date: Wed 16 Aug 2000 - 08:15:58 EEST

tekrar merhaba,

rpm , deb vs bazli sistemlerde dogrudan dosya silmek sisteminizin
kararliligini bozar. cunku sizin sildiginiz dosya baska paketler
tarafindan kullaniliyor olabilir. mesela gnome-libs paketini kaldirmak
icin

        rpm -e gnome-libs

dediginizde

        libgnorba.so.27 is needed by gmc-4.5.51-10
        libgnorba.so.27 is needed by gnome-applets-1.2.1-4
        libgnorba.so.27 is needed by gnome-core-1.2.1-14
        libgnorba.so.27 is needed by gnome-media-1.2.0-4
        libgnorba.so.27 is needed by gnome-pim-1.2.0-4

gibi birsuru mesajla karsilasirsiniz. bu diger paketlerin gnome-libs'e
olan bagimliliginin gostergesidir. yani paket 'beni siillmmmeeeeeeeee!!'
diye bagiriyor. buna ragmen bir paketi kaldirmak isterseniz

        rpm -e gnome-libs --nodeps

kullanabilirsiniz ama bircok program artik calismaz olur.

        erhan bilgili