[LINUX:18794] Re: acemi

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Wed 16 Aug 2000 - 08:14:37 EEST

Haluk DUMAN wrote:
> 1. mandrake her acilista grafik ekranla karsima geliyor.
> istedigim zaman grafik ekranla istedigim zaman text ekranla gelmesini nasil
> saglayabilirim ve kde den cikip tekrar girmek (win 3.1 deki gibi) mumkunmu?
ALT-CTRL-BACKSPACE tuslari Xserver'i kapatir, genelde init 5 ise
otomatikman da geri acar. Herhangi bir anda init 3 yazarsaniz X-windows
kapanir ve text ortamda mahsur kalirsiniz, bir init 5 veya startx ise
x-windowsunuzu yeniden acar.

/etc/inittab'i edit edin ve asagidaki gibi bir sey arayin:
id:5:initdefault:

Bunu
id:3:initdefault:

haline getirin... Artik X-Windows'u startx veya init 5 ile
calistirabilirsiniz.

> 2. ses kartimi tanitmayi basardim ama modemimi ve ethernet kartimi
> tanitamadim. modemim external 33600 ve com1 e takili. ethernet kartim
> ise ne2000 uyumlu isa ve irq=5, i/o=340-35f e ayarli...
> acemice sorularla basinizi agrittigim icin uzgunum.
Hmm, Mandrake'de oldugundan emin degilim ama bir modemtool demeyi
deneyin. Bu bir... Ikincisi icin ise netcfg veya Mandrake'nin toollarina
bakin. insmod ne demekte yarar var. /lib/modules/[kernel]/net gibi bir
yerlerde ne.o diye bir modul olacak. Her durumda kerneliniz %99 bu
modulu yuklemeye calisiyor olabilir, dmesg dediginizde karsiniza ne
geliyor?