[LINUX:18722] Re: disk druid

From: Enver ALTIN (enveraltin@yahoo.com)
Date: Mon 14 Aug 2000 - 13:46:23 EEST

Selam,

Problemi anlamakta biraz gucluk cektim ama sanirim
yardimci olabilirim.

RedHat 6.2'yi CD'den boot ediyorsan, boot sirasinda:
text secerek biraz daha kolay bir gorunum elde
edebilirsin, genellikle bir problem varsa daha kolay
gorunuyor.

Oncelikle, sana sordugunda, disk-druid yerine fdisk'i
secmeni oneririm. Olup biteni daha kolay gosteriyor.
Kullanimi konusunda bircok yerde (linux.org.tr gibi)
dokuman bulabilirsin. Biraz karmasik olmasina karsin,
bir hayli etkili bir tool.

Tavsiye istersen; ki bu arada biraz teorik bilgi:

Standart bir linux installation uzerindeki bazi onemli
folder adlari:

/ Root
/boot Kernel ve boot sirasinda kullanilacak
                cesitli dosyalar (*map)

Tavsiye olarak, 10M kadarlik bir partition olustur ve
bunun mount point'ini /boot olarak belirt. Bu
partition aktif partition olsun. Diskin kalanina: 2.9G
ve / olarak mount edilmis root partition (bu aktif
degil) ve ~100M swap ayirabilirsin.

Buna gore, /boot icin bir partition ayirmis ve boot
partition olarak bunu secmis oluyorsun. Kernel ve
root, ayri partitionlar uzerinde bulunuyor. Boylece,
"Boot partition too big." hata mesajindan
kurtulabilirsin.

Ayni islem, /usr icin veya istedigin herhangi bir
sub-folder'i baska bir partition (veya NFS Share, veya
neresi olursa) uzerinde tutmak icin kullanilabilir.

Linux filesystem bu konuda gercekten cok esnek. Disk
darmadagin olabiliyor ama bunu hissetmiyorsun.

Umarim yardimci olabildim.

Kolay gelsin..

http://listweb.bilkent.edu.tr/yardim/bilkent/linux.html