[LINUX:18624] Re: 200'lu DialUp baglanti sorunu (wvdilal sonuclari)

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 09 Aug 2000 - 17:14:15 EEST

On Wed, 09 August 2000, "igci" wrote:

>Selamlar, oncelikle yazdigim sorunlara verdikleri
> cevaplar icin ilgili arkadaslara tesekkur ederim.</FONT></DIV>
>RedHat 6.2 dagitimini ve kernel 2.2.14-5.0 'i
> kullaniyorum.
>wvdial ile 200'lu ve ttnet'in 146 nolu DialUp
> baglanti numaralarini denediysemde DialUp baglanti kurulamadi, ama 0822 'li numaralara wvdial ile  ppp baglanti saglayabiliyorum. >/etc/wvdial.conf dosyasina :>
>[Dialer 146]
> PPP daemon has died! (exit code = 16)

Bu sorun genelde kullanici girisi yapilamadigi zaman olur. Genle cozumu /etc/ppp/options dosyasina

auth

eklemek olabilir.

> wvdial 'i ctrl+C ile durdurabildim, dogru mu yaptim bilemiyorum.

Sorun olmaz. Zaten baska turlu de durmuyor :))

> Aug  9 16:14:47 linuxpc pppd[869]: pppd 2.3.11 started by root, uid 0
>Aug  9 16:14:47 linuxpc pppd[869]: Using interface ppp0

> linuxpc pppd[869]: Connect: ppp0 <--> /dev/ttyS2<BR>Aug  9
> 16:14:51 linuxpc pppd[869]: not replacing existing default route to eth0 192.168.0.1]
> bilgisayarimda ethernet karti da var ve IP=192.168.0.1

Simdi iki problem gorunuyor bu loglarda. Oncelikle, 192.168.0.x agi yerine 192.168.1.x agini kullanmanizi tavsiye ederim. Burada default router olarak eth0 gosterilmis saniyorum. Buyuk ihtimalle GATEWAY device'de eth0. Boyle ise pppd, burada bir gateway goremeyecegi icin boyle sorunlar yasarsiniz.

/etc/sysconfig/network dosyasinda

GATEWAY=192.16.....
GATEWAYDEV=eth0

yazan satirlarda, = isaretinden sonrasini silin.

route del default gw eth0
veya
route del gw 192....

komutlari ile gateway tanimlarini kaldirin. Eger reboot ederseniz, routing tablosu gateway olmadan otomatikman duzelir. Her ihtimale karsi /etc/ppp/options dosyasina noipdefault ve defaultroute satirlarini ekleyin.

wvdial'i tekrar deneyin. Buyuk ihtimalle sorun cozulecektir. Cozulmezse yeni hata mesajlarini gonderin, cozumu bulalim..

Bu arada, VPOP noktalarina, bir kullanici adi ile baglandiktan sonra baska bir ISP, kullanici vs. olarak baglanamiyoruz. Ornegin a@b ile baglandiktan sonra, ayni hattan c@b ile veya a@c ile baglanmak mumkun olmuyor. Linux, Win. vs. farketmiyor. Telekom'a sorsam, zaten telekomun neresi dogru duzgun calisiyor ki ? Listede bu sorunun cevabini bilen varsa ogrenmek isterim.

Saygi ve sevgiler..