[LINUX:18467] Re: Error Condition Re: Re: kota

From: M.KuRSaD DARa (mdara@dinamit.roots.gen.tr)
Date: Fri 04 Aug 2000 - 17:14:53 EEST

 daha once sorulmustu kota ile ilgili baya soru.
 Emre Sumengen arkadasImIzIn taa o zamanlar yazdIgI bir cevap
 sanIRIm isinize yarar... daha da anlatIlmaz heralde.
 kolay gelsin

 -------------
 quota CalIStIrabilmeniz iCin ;

 1) kernel'inizde quota destegi verilmis olmali
 2) /etc/fstab dosyasI iCinde gerekli deGiSiklikler yapIlmIS olmalI
 3) quotacheck -aguv denilerek quota.user ve quota.group dosyalarI
 oluSturulmuS olmalI
 4) sistemin aCIlISInda quotaon -augv denilerek destekleyen partitionlarda
 quota aktif hale getirilmiS olmalIdIr.

 Simdi sIradan anlatalIm (1.'yi geCiyorum.)

 2) /etc/fstab dosyasI

 OrneGin /dev/hda1 partition'una (/home'a mount'lu diyelim) group kotasI
 vermek istiyorsunuz... bunun iCin normalde

 /dev/hda1 /home ext2 defaults 1 1
 olan ilgili satIrI

 /dev/hda1 /home ext2 defaults,grpquota 1 1

 Seklinde deGiStirmelisiniz... user kotalarI iCin yine aynI bOlUme
 ,usrquota eklemesini yapmalIsInIz (tanImlarI virgUlle ayIrmayI unutmayIn)

 3) bir kereye mahsus olmak Uzere (isterseniz her aCIlISa yapIn.. ama Cok
 zaman kaybIdIr.. ve diskinizi arada sOkUp baSka makinalarda
 kullanmIyorsanIz pek gerek yoktur)

         quotacheck -aguv

 komutunu root olarak vererek /etc/fstab'da yanInda usrquota yada grpquota
 yazan her partition iCin gerekli quota.user ve quota.group dosyalarInIn
 oluSuturlmasInI saGlamalIsInIz.

 4) sistem aCIlISIna (OrneGin /etc/rc.d/rc.local dosyasInIn sonuna bir
 satIR ekleyerek)

         quotaon -aguv

 komutunu ekleyerek her aCIlISta kota'larIn aktif olmasInI saGlamalIsInIz.

 bUtUn bunlarI yaptIktan sonra edquota -u user yada edquota -g group
 diyerek user yada group kotalarInI deGiStirebilirsiniz.

 Sevgi,SaygI,Linux
 M.KuRSaD DARa
 mdara@sci.ege.edu.tr
 mdara@alaturka.gen.tr