[LINUX:14787] Re: proxy den cikmak

From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Tue 18 Apr 2000 - 18:16:49 EEST

Zafer Berber wrote:

> Selam Ertan
>
> yalnis anlama oldu galiba ,
>
> Birincisi linux netorkte herhangibir makine ikincisi proxy gorevini ve
> wins gorevini goren 2 makine var
>
> linux makine proxy makineye ping ile ulasabiliyor , routing te sorun yok
> demistim fileshare olarak ta goruyor problem nt uzerindeki msproxy
> tarafinda
> ne gibi degisiklikler yapmaliyim ki proxy den internete cikabileyim
Merhaba,

Yanlis anlama icin pardon. Sen Linux kullanarak mi MS proxy uzerinden
internete cikacaksin? Acikcasi isin biraz zor. Onceki mailin 2. madde olarak
onerdigimi yapsaydin belki kulagi ters gostererek olabilirdi.
www.squid-cache.org adresindeki FAQlar arasinda squid nasil MS proxy
uzerinden internete cikar gibi basliklar vardi. Sen bu ayarlari yapip
squid'i MS proxy uzerinden internete cikarirsin. Daha sonra Linux uzerinde
proxy server olarak ta squid'i gosterirsin. (Bilmiyorum, sadece bu saatte
aklima gelen cozum.)

> resolv.conf a dns nameler girilir ama proxy nin arkasinda olan bir makine
> real ip lere nasil ping atamiyor ki sanal ip ler var haliyle resolv da
> edemicek pdc olan makineyi mi girmem gerekir
>
> zb
1. NT uzerinde bir DNS server calistirip NT makina IPsi verilebilir?
2. NT uzerinden gateway ayarlarini yaparsin sadece Linux makine internete
direk ulasabilir.
3. Eger router kullaniyorsan bir linux makinayi firewall olarak ayarla.
NT'de senin linux'ta bunun uzerinden internete ciksin. Boylece direk
internete erisebilirsin. Istedigin kisileri de direk internete
eristirebilirsin (istedigin internet ozelliklerini de kullandirtabilirsin.)

Sirketinin yaklasimini bilmedigim icin sana uymayan cozumler sunmus
olabilirim.

Esasen dusunuyorum da NT uzerinden gateway tanimi yapsan da Linux internete
direk ulasabilse? Diger yollarin hepsi (3. haricinde) NT engeline takilmaya
mahkum gibi.

Bir tanidigim da sirket prensipleri dolayisiyla NT kullanmak zorunda. Gecen
hafta cesitli sebeplerden sistemleri kapatildi. Gecici olarak FreeBSD
kurduk. Uzerine squid'i de koyunca olay renk degistirdi. Karar verdikleri
son sey su: Firewall'a bi dunya para verildigi icin NT sadece firewall
olacak ve FreeBSD'nin internete direk ulasabilmesi icin ayarlanacak. Proxy
islerini FreeBSD yapacak. Aradaki fark daglar gibi.
FreeBSD 8kb daha hizli upload ediyor. Downloadlar ise duruma gore 128kb
kadar(!) farkediyor.

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu