[LINUX:14695] Re: php ve db2

From: Omer ILK (omerilk@medyatext.com.tr)
Date: Sun 16 Apr 2000 - 02:10:59 EEST

> Bunu yazdiginizdan sonra dba_db2.c dosyasina baktim.. Pek ole bir ciddi
> database erisim icin degilmis gibi geldi.. Daha cok dbm stil bir islem
> icin gorunuyordu..

dba_db2.c dosyasinin ibm db2 ile alakasi yok zaten.

> http://tr.php.net
> adresinden online manual 'a bakarsaniz orada "dba" diye bir secenek var..
> Diyorki amcam bu "sleepycat" yazilimin bir urunu.. IBM db2 ile sadece
> isim benzerligi var.. IBM DB2 icin OCBC kullanmaniz gerekiyor.. diyor.
>
> Saugilar.

ibm db2 ile dba yi karistirdigimi dusundunuz sanirim.

--with-ibm-db2=[DIR] parametresi ile php derleyip ibm db2 nin odbc
surucusunu php ye eklemis oluyorsunuz. Daha sonra php manual inda yazan
odbc fonksiyonlari ile ibm db2 ye erisebilirsiniz.

Bir ornek :

$baglanti = odbc_connect("deneme","$kullanici_adi","$sifre");
$sonuc = odbc_exec($baglanti,"select * from tablo_adi");
while($sira = odbc_fetch_row($sonuc))
  echo odbc_result($sonuc,1);
odbc_close($baglanti);

Omer ILK