[LINUX:14562] Re: netscape 6 rezillik

From: OZGUR CENGIZ DEMIR (ocd@mail.koc.net)
Date: Thu 13 Apr 2000 - 08:11:20 EEST

Selamlar,
IT sektorunde dengeler, sirketlerin kendi standartlarini kabul ettirmeleri
ve bu standartlarin tutulmalari ile olusuyor. MS, Internet dunyasina gec
girmesine karsin masaustu pazarindaki buyuk agirligi sayesinde (netscape
inde bazi hatalari olmadi degil) IE ile Netscape'e buyuk fark atti. Su an
web tasarimcilari IE nin standartlari ile tasarim yapiyorlar, cunku uzun
zaman www teknolojisi bazli uretim yapmayan netscape i kimse beklemedi ve
cazip gorunen IE teknolojileri one cikti. Netscape in bunlarin bazilarini
destekle(ye)memesi cok normal, cunku bazilari dogrudan MS in gelistirdigi
teknolojiler ve Open Standart degiller, MS e karsi acilan davalarin buyuk
cogunlugu da bu yuzden zaten, Internet in cehresi kendi urunleri ile
degistirmeye calismasi, oyle ki onu alinmazsa butun protokolleri
degistirip sadece MS only calisan bir yapiya sokacaklar. Bu iyimi olur
kotumu buna kendiniz karar verin tabii. Burada bir nokta daha, IE ne kadar
www client pazarinda ondeyse, Apache de o kadar www server pazarinda onde
(neyse ki), MS her zamanki gibi teknolojileri client'a gomuyor, oysa
Apache cogu islevi server tarafinda yerine getirebiliyor, Gelecekte son
derece onem kazanacak XML teknolojisini MS, client da parse ettirmeye
zorluyor, oysa ki aynisi WWW server tarafinda XML den HTML e cevrilip
client farki gozetmeksizin yapilabilir. Son olarak, listeye sorulan
sorulardan cogunda asp kullanilip kullanilamayacagi soruluyor ve
alternatif isteniyor, cogu kez cevap php oluyor tabii, sahsen ben (hem php
hem Servlet kullanmis biri olarak) kesinlikle servlet oneriyorum,
arkasinda apache grubu ve SUN olmasi sebebiyle php ye ve asp ye karsi cok
saglam bir alternatif cunku,

Kolay gelsin,

Ozgur C. Demir
Koc.NET