[LINUX:14449] Re: linux network

From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Mon 10 Apr 2000 - 23:54:05 EEST

Sayin Mehmet Bey,

Arkadas Windows NT gibi (SMB agi) ve Now(v)ell (Aslinda Netware dir
isletim sisteminin adi) (NCP agi) gibi Linux i da bir server olarak kurmak
istiyorum demis dikkat ederseniz. E ozaman sorun nedir sorusu bu durumda
gayet dogal. Listeyi takip edenler burda hicbir soruya kustahca cevap
vermedigimi bilirler. Burada bu mesaji atan arkadasin da bunu okuyup,
"dogru ya, tam olarak anlatamamisim" dusuncesini saglamak icin bu sekilde
yazmistim. Zira gercektende arkadas bir soru sormamis ki...

Simdi bu yazilanlardan, bazi arkadaslarimizdan birsuru cevap gelecek,
bunlar ozetle,

1. Samba kur, SMB agi olsun.(File server)
2. Mars kur NCP agi olsun, (File Server)
3. Birsey kurma telnet ile baglansinlar (Appl. Server) .

Bazilarimizda,

1. Bu server i ne yapacaksiniz ? (Ne amacla kullanacaksiniz ?)
2. File server mi yapacaksiniz yoksa bir application server mi
ariyorsunuz ?
3 ...
4 ....

Yani muallakta kalmis bir maile cevaben yazilmisti.

Sonra tekrar hayir samba ... yok yok mars... Olmaz onun susu var bunun
busu var seklinde sure giden bir dizi fikir jimnastigi...

Neyse,

On Mon, 10 Apr 2000, MEHMET OZDOGAN wrote:

> Bence bu sekilde cevap verilmemeli. Ayrica gecen bir yazi dikkatimi cekti.
> Yeniler icin baska bir liste olusturulsunmus?
> bu ne demek? Yeniler icin olan listede hep yeniler olucak? peki onlara kim
> yardim edicek?

Bu konuda size katiliyorum. Bu liste bence tam amacina uygun bir islev
yerine getiriyor ve linux kullanicilarini bireysel durumlarindan cikarip
bir grup olusturmalarini sagliyor. Eger linux-uzman falan gibi listeler
acilsa bile ben hasbelkader linux bilgimle yine burada kalmayi yeglerim.

Ne kadar deneyimli de olsa herkesin hicbir zaman isine yaramayan ve fakat
gunun birinde karsisina cikan pufler burada sIklIkla yeralmakta.

> Turkiye de linux oturmamis. Ve ben de dahil olmak uzere bir cok yeni
> kullanici linux ve yabanci dili sizin gibi profesyonelce bilmiyor. zaten bu
> yuzden listeye sorular ve cevaplari sekllinde mesajlari var. Yoksa HOW-TO

Turkiye'de linux henuz (nerdeyse tum dunyada oldugu gibi) desktop isletim
sistemi olarak sunulabilecek bir altyapiya sahip degil fakat diger
alanlara genellestirmek haksizlik olur.

Turkiye'de kurulu linux server lar eger analiz edilebilse eminim binlerle
ifade edilecektir ve yetismis birsuru sistem yoneticimiz de mevcut.

Isin satici firmalara yayilmasi biraz zaman alacaktir.

Saygilarimla,