[LINUX:14439] Re: Dosemulatorunde turkce karakter problemi

From: Gorkem Cetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Mon 10 Apr 2000 - 18:54:19 EEST

Selam

> Mandrake 7.0 uzerinde DOS 6.22 kurulmus bir 16 bitlik partitionu Dos
> emulatorune boot icin gosterdim ve basariyla calistirabildim. Ama bu
> seferde turkce karakter problemini cozemiyorum. Yuklemis oldugum
> turkcelestirme programlari hic bir işe yaramiyor turkcelestirmeyi
> cozdugumde dosemulatoru ile ilgili problemim kalmamış olacak. Yardımcı
> olursanız sevinirim.

/etc/dosemu.conf dosyasındaki

$_console = (0) # use 'console' video
$_graphics = (0) # use the cards BIOS to set graphics

satırlarını

$_console = (1) # use 'console' video
$_graphics = (1) # use the cards BIOS to set graphics

şeklinde değiştirmeniz gerekiyor. Heryerde bulunabilen (çok mu iyimser
oldum?) turkkeys, vgaturk gibi yazıtipi ve klavye eşlem dosyalarını da
yüklediğiniz zaman çalışıyor.

İyi çalışmalar
Görkem
Gelecek A.Ş