[LINUX:14329] How-To : I/O Kartı ile Com3 ve Com4 ün elde edilmesi

From: Ertugrul Komut (linux@gul.net.tr)
Date: Wed 05 Apr 2000 - 18:57:57 EEST

Bilgilerinize...

Daha önce listeye I/O kartı (eski ISA I/O kartları) ile com3 ve com4 ün nasıl oluşturulacağını sormuştum. Bu sorunu halettim ve nasıl olduğunu sizlere de yazayım dedim.

Sistem mandrake 7.0 kurulu (Herhangi biri de olabilir)

Öncelikle,

Sistem BIOS unuz Com1 ve Com2 ye IRQ 3 ve IRQ 4 den farklı IRQ ler atayabilmelidir. (Örnek: Abit LX6 Mainboard)

I/O kartı üzerindeki LPT, HDD ve FDD Disable edilecek ve sonra Com1 ve Com2, Com3 ve Com4 olacak şekilde ayarlanacak. (Bu işlemler I/O kartı üzerindeki jumper lar ile yapılır ve genelde I/O kartları üzerinde bunları gösteren bir tablo bulunur.)

Daha sonra BIOS'dan Com1 ve Com2 nin IRQ'ları default olan 3 ve 4 dışında uygun değerlere atanır. ( Abit LX6 da Com1 IRQ 10, Com2 IRQ 11 olarak atadık)

Linux Boot edilirken;
Com1 IRQ 4
Com2 IRQ 3
Com3 IRQ 4
Com4 IRQ 3
olarak gösteriyor. (Kullandığımız Mandrake 7.0 dan kaynaklanan birşey,
Veya bu I/O kartını kurulumdan sonra takdığımızdan olabilir)

Bu IRQ ları düzeltmek (BIOStaki değerlere atamak) için ise,
Consol ortamında;
setserial ttyS0 irq X
setserial ttyS1 irq Y
(X ve Y ise BIOStan com1 ve com2 ye atadığınız IRQ değerleridir. ttyS0=com1, ttyS1=Com2)
Komutları girilir. ve Com1, Com2 nin IRQ'ları BIOStaki gerçek değerlerine çekilmiş olur. (Com3 ve Com4 için birşey yapılmıyor çünkü onlar zaten irq 3 ve irq4 ü kullanacaklar.)

Bu komutları her sistem açıldığında girmemek için, bunları
/etc/rc.d/rc.local dosyasında en alta eklemeniz önerilir.
(bu rc.local dosyası her sistem açılışında otomatik olarak çalışır.)

HaYDi KoLaY GeLe

Ertugrul Komut
GülNet İnternet Hizmetleri & Gülkom Bilgisayar
..Trabzon...