KPPP ve Nameserver

Subject: KPPP ve Nameserver
From: Mustafa Utku GOKER (utku_linux@hotmail.com)
Date: Fri 22 Oct 1999 - 13:37:15 EET DST

Oncelikle ben de Linux ailesine yeni katilmis ya da katilmaya calisan bir
kullaniciyim. Windows ve NT konusunda oldukca deneyimlyim. Sireketimizde
Microsoft Proxy kullaniyoruz ama bazen calisiyor bazen calismiyor. Ben de
Linux bir makina kurup onu proxy server oalrak kullanmak istiyorum.
Internetteki belgeleri kullanarak Redhat 6.0 ve Squid proxy'yi kurup
calisitirabildim (pek basarili sayilmaz ama iyi bir baslangic en azindan).
Ama ortada bir sorun var. Nameserverlari yazdigim halde (resolve.conf
dosyasini elle degistirdim. (DNS olarak marketweb'in numaralarini
kullaniyorum 212.45.64.20) Ama hicbir sekilde ip numarasi kullanmadan sorf
yapamiyorum. Ip adresi yzarak istedigim yere gidiyorum. Bu is icin
resolve.conf dosyasi disinda bir ayar gerekiyor mu?
Ayrica bir sorum daha var RedHat 6.0 kurdum ve gelecek.com.tr'^den de proxy
kurulumu ile ilgili belgeyi indirdim. Bu belgede ve daha inceledeigim bircok
belgede belirtilen kurulum dizinleriyle (samba, squid) bendeki kurulu
dizinler farkli hatta smba'nin conf dosyasi bile /etc'nin icinde degil. Bu
biseyi degisitirir mi?
Simdiden tesekkurler. Biraz abarttim galiba ama linux konusunda israrliyim
ondandir.. Herkese sevgiler..........