inet-tr99 egitim seminerleri

Subject: inet-tr99 egitim seminerleri
From: Ferda TARTANOGLU (ferda@mail.org)
Date: Thu 21 Oct 1999 - 22:37:40 EET DST

Selam,

Hepimiz biliyoruz; bu yilki inet-tr konferansi 19-21 kasim tarihleri
arasinda Ankara Universitesinde duzenleniyor. Yaklasik 1 ay kadar
vaktimizin olmasina ragmen, gectigimiz yillardaki eksiklikleri
bu sefer yasamamak acisindan egitim seminerlerine simdiden hazirlanmamiz
gerekiyor.

Ethem Hoca'nin Cumartesi gunku toplantida belirttigi uzere, 19, 20 ve
21 Kasim tarihlerinde salonlardan bir tanesi bize ayrilacak. Elimde
kesin saatler mevcut degil, ancak programlarin acilis gunu 12-13:00,
diger gunler 09-10:00 sularinda baslamasi ve 18:00 civarinda sona
ermesi muhtemel. Kabaca, egitim seminerleri icin yaklasik 15-20
saatimiz mevcut.

Hepimiz farkindayizdir ki; Linux sisteminin ne oldugunu bilen ancak
kullanmaktan cekinen pek cok insanin en buyuk korkulari, Linux'e
gectiginde yasayabilecegi yanlizlik ve tabii ki "nasil" sorularindan
duyacagi rahatsizliktir. Bu korkulari yoketmek icin pek cok
dagitim Masaustu'ne buyuk onem vermekte ve son kullaniciyi Linux'e
cekebilmek icin buyuk caba sarfetmektedir.

Ayni dusunceden yola cikarak, gectigimiz yillarda vermis oldugumuz egitim
seminerlerinin yaninda, bu yil ekstradan son kullaniciyi daha cok dusunen
konulara agirlik verilmesi kanaatindeyim. Ornegin, StarOffice, Samba gibi
uygulamalarinin da Masaustu cercevesinde anlatilmasi, en azindan
gosterilmesi oyle saniyorum ki Linux'u son kullaniciya sevdirebilecektir.

Sozun kisasi; hazirlamis oldugumuz egitim seminerleri konularinin listesi
asagidadir. Ekleme/cikarma/degisiklik yapilmasi gerektigini dusunenler
fikirlerini iletirlerse sevinirim (Konular mumkun oldugunca en alt
duzeyden en ust duzeye dogru siralanmistir. Benzer duzen, verilecek
seminerlerin siralanmasinda da uygulanmaya calisilacaktir).

1) TCP/IP protokolune bakis
2) Linux tanitim ve kurulum
3) Kabuk programlama
4) PPP - Dial-up erisim
5) X Window ve uygulamalari
6) HTML programlama - PHP
7) Perl
8) Linux ve Serbest Yazilim
9) Ag Hizmetleri
10) Sistem Yonetimi
11) Guvenlik
12) Linux dosya sistemi
13) Linux cekirdeginin yapisi ve isleyisi

(Ilgilendigi konuyu listede goremeyenler lutfen bunu belirtsinler.)

Tum konular 1.5 saat olarak tasarlanmistir, ancak gelebilecek istek
dogrultusunda ya da zorunluluk sonucunda degisiklige gidilebilir. Bunun
yaninda son 2 konu epey profesyonel olmakla beraber, eger gonullu
bulunmazsa listeden cikartilacaktir.

Son olarak, tum gonullulerden 10 Kasim'a kadar seminer notlarini
hazirlamalari beklenmektedir.

Saygilar,
Murat Arslan