Re: [LINUX:9725] dns konfigurasyonu

Subject: Re: [LINUX:9725] dns konfigurasyonu
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Wed 20 Oct 1999 - 13:07:19 EET DST

On Wed, 20 Oct 1999, Mehmet UZUNKOL wrote:

> Merhaba.
>
> Soyle birsey yapmak istiyorum ama bir turlu basaramadım.
> Ornegin uzunkol.com.tr gibi bir domainim var ve linux.uzunkol.com.tr. isimli
> dns serverim var. Birde alt birimim var ve oraya alt.uzunkol.com.tr gibi bir
> alt domain tanımlamak istiyorum. Bu adreste bir linuxa gidecek.
> Ve ben www.alt.uzunkol.com.tr gibi, mehmet.alt.uzunkol.com.tr gibi
> tanımlamaları linux.uzunkol.com.tr da degil alt.uzunkol.com.tr da yapmak
> istiyorum. Yani her tanımlama için bir uste muracat etmek istemiyorum.
> A recordu olarak denedim.(alt IN A x.x.x.x, olmayacagini
> [...]
O zaman soyle yapacaksin uzunkol.com.tr domainini linux.uzunkol.com.tr DNS
serverin tuttugunu kabul ediyorum.. Metudan zaten kayitlar bu yonde
olacaktir..

Sen alt.uzunkol.com.tr diye bir alt domain tanimlayip ornegin bu domain
tanimlamalarinida linux2.alt.uzunkol.com.tr DNS makinasinin tutacagini
soyle soylersin linux.uzunkol.com.tr MAster domaine:

named.alt dosyasi icerisine soyle bir satir eklersin
alt.uzunkol.com.tr. IN NS linux2.alt.uzunkol.com.tr.
linux2.alt.uzunkol.com.tr IN A xxx.xxx.xxx.xxx

O zaman sorgu istendiginde alt.uzunkol.com.tr domaini icin yetkili
sunucunun linux2.alt.uzunkol.com.tr makinasi oldugu bildirilir ve
sorgulama ordan devam eder.

iyi calismalar
dS