Re: Boot problemi-Buyuk disk]

Subject: Re: Boot problemi-Buyuk disk]
From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Mon 18 Oct 1999 - 16:10:03 EET DST

> Zorlamadan kastim su: Bios'un AutoDetect'i ile Hard
> disk ozelliklerini sisteme
> tanitmak istedigim zaman 16383 silindir, 16 kafa ve
> 63 sektor ile diskin
> sadece 8 GB'ini goruyor.(LBA).
> Modu Normal'e cevirerek silindir sayisini 19885
> yaptigimda disk tam kapasite
> ile taniniyor.

    Windows isletim sistemleri de kullandiginizi
dusunerek diskinizi normal modunda degil lba modunda
kullanmanizi tavsiye ederim, yoksa daha sonra da
basiniz agriyabilir. Bunu da bios unuzu internetten
cekeceginiz ufak bir dosya ile ( board ureticinizin
sitesinden) update ederek diskinizin gercek
boyutlarinin lba modunda gorulmesini ( sanal bir mod,
bir tur kandirmaca ama yararli :) saglayabilirsiniz.
Eski bioslar genelde 8 Gb uzeri diskleri taniyamiyor
ama updatelerle bu sorun cozuluyor.

=====