Re: [LINUX:9653] Boot problemi-Buyuk disk

Subject: Re: [LINUX:9653] Boot problemi-Buyuk disk
From: Devrim SERAL (devrim@tef.gazi.edu.tr)
Date: Mon 18 Oct 1999 - 09:39:08 EET DST

On Sun, 17 Oct 1999, Ahmet Aksoy wrote:

> Merhaba,
> BIOS'u biraz zorlayarak sisteme tanittigim 10.2 GB'lik Quantum FireBall CX
> diskin ilk ~4 MB'lik kismini win9x icin, kalan 6 GB'i da linux icin ayirdim.
> linux bolumune Slackware 4.0 kurdum. Kurulum sorunsuz gerceklesti. Ancak, lilo
> basarisiz oldu.
> lilo komutuna aldigim yanit soyle:
> Warning: BIOS drive 0x82 may not be accessible
> Warning: device 0x1603 exceeds 1024 cylinder limit
> geo_comp_addr:Cylinder number is too big(10100>1023)

Selamlar
BIOS'u update etseniz sizin icin daha iyi olurdu.. Neyse aslinda o kadarda
onemli degil .. Yalniz zor tanitmadan kastiniz sanirim cylinder sayilari
ile oynayarak gerceklesti..

Sizin sorununuz lilo dokumanlarinda soyle aciklaniyor:
 geo_comp_addr: Cylinder number is too big (<number> > 1023)
     Blocks of a file are located beyond the 1024th cylinder of a hard
    disk. LILO can't access such files, because the BIOS limits cylinder
    numbers to the range 0...1023. Try moving the file to a different
    place, preferably a partition that is entirely within the first 1024
    cylinders of the disk.

Yani kissadan hisse Lilo'yu kurmaya calistiginiz partition 1024
cylinder'den daha fazla yere dagilmis durumda o yuzden lilo partitiona
kurulamiyor .. Ama bunun nedenide buyuk ihtimalle sizin zorlayarak
tanitmanizda yatiyor..

Simdi gelelim cozume:
BIOS'u diski 8 GB olarak tanimasina izin verin. Zaten diger isletim
sistemleri icin sorun olmayacaktir(Windows ilk 4 GB icinde oldugundan)
O zaman lilo ilk partitionun MBR'sine kurulabilir.. Eger olmassa o zaman
harddisk parametrelerini acilista girmeyi deneyebilirsiniz. Lilo'nun tek
sinirlamasi bu konudadir.

> Aslinda sabit disk erisiminde hicbir sorun gorunmuyor. Bir baska diskte kurulu
> olan Slack 3.6'nin (cekirdek 2.0.36) lilo'su ile yeni sistemi aktive
> edebiliyorum. Bu durumda eski cekirdek (2.0.36) ile yeni diske erisiyorum.
> Bu sorunu nasil giderebilirim? (Eski diski sistemden cikaracagim. Bu nedenle o
> cekirdegi kullanma sansim da kalmayacak.)
> Disket'ten de boot edemiyorum. Kurulum sirasinda olusturdugum acilis disketini
> kullanmak istedigim zaman da pespese asagidaki satirlar cikiyor:
> [...]
Disketiniz bozuk..
Bu arada kernel ile alakali degil bu sorununuz.
iyi calismalar
dS