Ynt: [LINUX:9597] REDHAT 6,0

Subject: Ynt: [LINUX:9597] REDHAT 6,0
From: Recai Oktas (roktas@samsun.omu.edu.tr)
Date: Sat 16 Oct 1999 - 00:16:02 EET DST

Merhaba,
1. Butun tar paketleri autoconf tabanli ".configure" ile derlenecek diye bir
kural (ornek imake) yok. Derlemeye calistiginiz paketi actiginizda
".configure" dosyasi dizinde goruluyor mu? Dizinde INSTALL dosyasi var mi?
(varsa bunu acip okuyun ve derleme+kurulumun nasil yapilacagini ogrenin) Son
bir soru tar.gz'yi actiktan sonra olusan dizine giriyor musunuz? (tipik bir
kurulum: "tar zxvf foo.tar.gz" -> "cd foo" -> "./configure" -> "make" ->
"make install")
2. Ben "mc"'yi (Midnight Commander) kullaniyorum ("rpm" ile de bakilabilir
suphesiz). Bu program ile rpm dosyalarin icini gorebilirsiniz. mc altinda
"rpm" uzantili dosyaya gelip enterlarsaniz, rpm iceriginin hangi dizinlere
kurulacagini gormus olursunuz. (Ufak bir hatirlatma: Mesela Windows altinda
internet'e baglanarak bir rpm dosya cektiginizi dusunelim. Bu dosyayi linux
altindan ilgili dos partition'i mount ederek linux partition'a aktarirsaniz,
dosya default mount sartlari altinda executable olarak gorunur ve bu yuzden
mc altinda enter'ladiginizda view etmek yerine execute etmis olursunuz. Bunu
onlemek icin once dosyanin executable ozelliklerini kaldirmaniz gerekir - ya
mount opsiyonlarini degistirerek ya da mc altinda <Control-X>+C ile-)
3. Bildigim kadariyla "gimp"'in esas paketi disinda extensions'lari da var.
Bu extension paketlerin hepsini kurdugunuza emin misiniz?
Iyi calismalar.

--
Recai Oktas
roktas@samsun.omu.edu.tr

----- Original Message ----- From: canan karakaya <c_karakaya@yahoo.com> To: Multiple recipients of list LINUX <linux@bilkent.edu.tr> Sent: Friday, October 15, 1999 3:22 AM Subject: [LINUX:9597] REDHAT 6,0

Selamlar herkese ben bir iki $ey sormak istiyordum $imdiden tesekkurler

1. redhat 6,0 kullaniyorum ama tar.gz uzantılı dosyaları kurarken ./configure deyince no such no directory diyo sadece bir kacinda diil hepsinde 2. sorum kexpress diye bi program download ettim kuruyorum ama çalışmıyo daha doğrusu komut yanlış belki rpm uzantili dosyalarin nereye kurulacagını nasıl gorebilirim gnorpm ile baktim ama pek bi$e anlamdim.....yani nereye kurulucağını anlatmiyo galiba.. 3. Redhatla gelen gimp te script-fu neden çalışmıyo oradaki font tiplerimi yok yada sorun ne yardimci olabilecek arkada$lara simididen tesekkurler... Love, Respect

=====