Re: [LINUX:9585] linux uzerindeki web server'da (httpd) application gelistiren var mi?

Subject: Re: [LINUX:9585] linux uzerindeki web server'da (httpd) application gelistiren var mi?
From: Gorkem Cetin (e077245@metu.edu.tr)
Date: Thu 14 Oct 1999 - 20:39:01 EET DST

Selam,

> linux uzerindeki web server'da (httpd) application gelistiren varmi?

Bu konuda en hosuma giden ve listede eminim pek cok gelistiricinin de her
gun kodladigi PHP var. PHP, ASP benzeri bir yapi sunuyor. Tum dunyada
800.000 makina uzerinde PHP kuruldugu soyleniyor, Turkiye'deki rakamlar da
azimsanamayacak duzeyde. Hatta bir arkadasimiz kurs vermeye bile hazir :)

C ya da Perl biliyorsaniz PHP size hic de yabanci gelmeyecektir.
Halihazirdaki SQL veritabanlarina baglanti yapabilen PHP'yi sistem
yoneticileri genellikle Mysql (GNU lisansi altinda dagitilmaya baslandi)
ve Postgresql ile kullaniyorlar.

PHP'nin Turkiye'deki yansisi Bilkent uzerinde, tr.php.net. Sayfada
duzeinelerce ornek ve ogretici belgeler bulunuyor. Bildigim en az iki
listesi var, php@hacettepe.edu.tr (Burak, boyle miydi?) ve
php3@gelecek.com.tr

Iyi calismalar
Gorkem

> su anda NT platformunda kod yazidigim icin ASP kullaniyorum,
> acikcasi unix ve turevlerinin bu konuda daha guclu oldugunu dusunmeye
> basladim.
<...>