Ynt: [LINUX:9553] Re: TR karakter ve RE: garip bir durum

Subject: Ynt: [LINUX:9553] Re: TR karakter ve RE: garip bir durum
From: Recai Oktas (roktas@samsun.omu.edu.tr)
Date: Wed 13 Oct 1999 - 20:08:59 EET DST

"Yast" ta boyle bir menu var -- biraz arastirmaniz lazim. Su an linux kurulu
olmayan bir makinadan reply ediyorum, bu yuzden fontlari gonderemiyorum.
Bunun yerine acilen bir link:
ftp://ftp.linux.org.tr/pub/dagitim/Turkuaz/Turkuaz/RPMS/kbd-0.99-2.i386.rpm
Bu rpm'in icinden lat5u-* dosyalarini secip "consolefonts" dizinine
kopyalayin, "Yast"'ta ilgili kismi buldugunuzda bu fontlari da gormus
olacaksiniz. "lat5u-16"'yi secerek ayari tamamlayin. "altgr" sorununa
gelince: uygun "xmodmap" dosyasi kurulmamis gibi. /etc/X11/ altinda bir
yerlerde xinitrc dosyasi olacak. Bu dosyayi incelerseniz "xmodmap"'in
yuklenme mekanizmasini da anlamis olursunuz. "yast" benzeri toollar varken
asagidaki yontemle sorunu kestirmeden halletmek pek estetik gozukmese de ben
yine de bir yontem yazayim:
Once turkce xmodmap dosyasini arayip bulun "/usr/X11R6" altinda bir yerde
"xmodmap.tralt" gibi bir dosya olmasi lazim. Daha sonra bu dosyayi
xinitrc'nin bulundugu dizine -en basta sozunu ettigim yer- .Xmodmap adiyla
kopyalayin. Zannediyorum sorun halledilmis olur. Iyi calismalar...

--
Recai Oktas
roktas@samsun.omu.edu.tr