Ynt: [LINUX:9509] TR karakter & DNS

Subject: Ynt: [LINUX:9509] TR karakter & DNS
From: Recai Oktas (roktas@samsun.omu.edu.tr)
Date: Tue 12 Oct 1999 - 01:30:14 EET DST

Konsol icin:
------------
- Turkuaz dagitiminda (1.0.3 veya 1.2.2) bulabileceginiz lat5u-16.psf.gz
dosyasini "/usr/lib/kbd/consolefonts" dizinine kopyalayin ve "yast"'i
calistirarak console fontlari ayarlarindan bu dosyayi secin. Bu islemi
manuel olarak /etc/sysconfig/i18n dosyasina girip "SYSFONTS=lat5u-16"
satirini ekleyerek te yapabilirsiniz. (Dolayisiyla bu tip bir cozum her tur
dagitim icin de -Mandrake gibi- gecerli olmus oluyor.) Bu dosya cok
kucuktur. (Bulamamaniz halinde attach ederek gonderebilirim)

X icin:
-------------
- "/etc/XF86Config" dosyasinda Fonts kismini bulun ve en basa
FontPath "/usr/???/fonts/ISO8859-9/75dpi"
FontPath "/usr/???/fonts/ISO8859-9/100dpi"
FontPath "/usr/???/fonts/ISO8859-9/misc"
satirlarini ekleyin. Burada ??? kismini su an tam hatirlayamadim. Turkuaz da
"X11R6/lib/" gibi bir sey olacakti. Fontlarin yeri bazi dagitimlar da
farkli; Mandrake 6.2'de "usr/share/" altinda bir yerde. Tam yerini bulup
oyle yazin. Tabii bu arada turkce ISO8859-9 fontlarini da kurmus olmaniz
gerekiyor. (Turkuaz da bu fontlar "tr_X11??" seklinde geciyor.)

Son bir not: Mandrake 6.2'de kde altinda konsolda (Turkce ayarlari
yapildiktan sonra?)Home ve End tuslari calismiyor. Bunun icin "/etc/inputrc"
dosyasina :
"^[[H": beginning-of-line # Home
"^[[F": end-of-line # End
seklinde iki satir eklenmeli. Burada sol tarafta gorulen keycode'larini
dogru yazmak icin dosyayi kde altinda calisirken konsoledan bir editorle
acin ve mesela <Home> icin once Control-V tusuna basin ve sonra da <Home>'u
tuslayin.