bashte dizi tanimlamalari

Subject: bashte dizi tanimlamalari
From: Sinan Ulker (sinanu@doruk.net.tr)
Date: Fri 08 Oct 1999 - 19:51:40 EET DST

selamlar.

bash te bir degiskeni array olarak tanimlayip herhangi bir elemanini program icerisinde cagirmak istiyorum.

bash-2.0 da bunun icin

declare -a degisken='([0]="deg1" [1]="deg2" ... )'

gibi bir tanimlama yapip sonra

echo $degisken dedigimde sadece dizinin 1. elemanini gosteriyor. herhangi bir elemana ulasmak icinde ben

echo $degisken[1]

vs yapiyorum fakat sonuc
deg1[1] cikiyor.

bu sorunu nasil halledebilirim ?