Re: [LINUX:9416] DVD player software

Subject: Re: [LINUX:9416] DVD player software
From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Thu 07 Oct 1999 - 16:19:21 EET DST

> 1600*1200'de 32 milyon renk kullanabiliyorum. Su durumda DVD'lerimi
> oynatabilecek bir yazilim onerisi olan var mi?

DVD oynatabilecek yazilimdan once yapmaniz gereken seyler var.
Soyleki DVD ler Mpeg audio ve videolari filan barindirmak icin UDF File
Sistem kullanirlar.
UDF, ISO9660 in yeni versiyonu gibi birsey.
Bazi DVD cdromlar hem UDF hem de ISO9660 icerebiliyorlar.
Ama icermeyenler de var dogal olarak.
Bu yuzden sizin ilk once kernel a UDF File Sistem destegi vermeniz
gerekiyor.
Bildigim kadari ile bu standart kernellarin icinde gelmiyor.
Iki yolunuz var
1-) Direk modul olarak alip koymak (tavsiye etmem)
2-) kernel patchlerini cekip (2.2.12 icin ve 2.3 serisi icin var) kernela
    patchlemek.

Kernelda UDF destegi olduktan sonra DVD lere erisebilirsiniz sanirim
bundan sonra da bir video player ile seyredebilirsiniz.

Bunda ise onerim KDE nin aktion u, xanim tabanli bir programdir.

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC