Istanbul'da Linux egitimleri

Subject: Istanbul'da Linux egitimleri
From: Gorkem Cetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Tue 30 Nov 1999 - 16:06:01 EET

Selam,

Gelecek A.S, Istanbul'da Linux egitimlerine devam ediyor. Egitimler iki
alanda yapiliyor, Linux'u hic bilmeyenler ve ogrenmek isteyenler ile
sistem yoneticisi olmak isteyenler. Asagida her iki bolum icin ayrintili
bilgi var. Daha fazla detay için egitim@gelecek.com.tr adresine mektupla
başvurabilir ya da 212 - 210 71 94 numaralı telefonu kullanabilirsiniz.

GL-100 LINUX'A GIRIS
-------------------

GL-100 kodlu bu kursta Linux'un temel yapısı ve işleme prensipleri
anlatılmaktadır. Genel olarak daha önce Linux'la hiç bir çalışmada
bulunmamış, ancak serbest geliştirilen bu işletim sistemi hakkında daha
detaylı bilgi sahibi olmak isteyenlere yönelik bir kurstur.

Bu kurs sonunda verilecek Gelecek Linux katılım belgeniz, aşağıdaki
bilgileri aldığınızı belirtecektir. Linux'a Giriş kursu, daha ileride
alabileceğiniz Linux Ağ Yönetimi kursu için gerekli tüm bilgileri içerir.

Kursu alabilmek için temel işletim bilgisine sahip olmalı, menü ve farelerin
kullanımı ile grafik arayüzü kavramını bilmelisiniz. Bu kursta başarılı
olabilmek için daha önce bir işletim sistemi ile çalışmış olmanız gerekmektedir.

Kurs sırasında,

Temel Linux dosya sistemi, yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaksınız.
Dosya ve dizinler üzerinde işlemler yapacaksınız.
X Window pencere yöneticisiyle tanışacaksınız.
KDE ve GNOME arayüzünü tanıyacaksınız.
Temel tüm Linux komutlarını öğreneceksiniz.
Metin editörleri hakkında bilgi sahibi olacaksınız.
Dizin ve dosya izinlerini değiştireceksiniz.
X Window altından basit ayarları yapacaksınız.
Bash kabuğu hakkında detaylı bilgi edineceksiniz.
RPM paket yönetim sistemi yardımıyla yeni paket kuracak, paket silecek ve güncelleyeceksiniz.

Kurs sonunda tüm katılımcılara, Gelecek A.Ş'nin kursuna katıldığını belirten
bir katılım belgesi verilecektir.

Kurs süresince çeşitli belgeler, Linux CD'si ve kurs ders notları tüm
katılımcılara ücretsiz olarak sunulacaktır.

Kurslar 15 günde bir (ayrıca yeterli talep olması halinde daha kısa
aralıklarla) Gelecek A.Ş'nin eğitim merkezinde yapılacaktır. Katılım 12
kişi ile sınırlıdır. Laboratuvarda 2 kişiye 1 bilgisayar düşmektedir.

GL-200 LINUX AG YONETIMI KURSU
------------------------------

Birinci kursu başarıyla bitirenler için, Linux işletim sistemini daha
derin anlamaya ve ağ yönetimi düzeyinde kullanabilmeye yönelik bir
kurstur. Kursu bitirenler ağ yöneticiliği, güvenlik ve ağ servislerinin
verilmesi konusunda bilgi sahibi olurlar.

Linux Ağ Yönetimi kursunu alabilmek için,

Linux'a Giriş kursuna katılmalı, ya da
Linux işletim sistemi konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olmalısınız.

Kursta, tüm katılımcılara,

Linux ağ yönetimi el kitabı
Linux CD'si
Kurs notları
ve diğer ek notları

içeren bir set verilecektir. Ayrıca kurs sonunda başarılı olan katılımcılara
Katılım Belgesi sunulacaktır.

GL-200 kodlu Linux Ağ Yönetimi kursları ayda bir (ayrıca yeterli talep olması
halinde daha kısa aralıklarla) Gelecek A.Ş'nin eğitim merkezinde
yapılacaktır. Katılım 12 kişi ile sınırlıdır. Laboratuvarda 2 kişiye 1
bilgisayar düşmektedir.

Daha genis bilgi icin egitim@gelecek.com.tr e-posta adresini kullanabilir
ya da telefonla bilgi alabilirsiniz.

Eğitim süresince, 24 saat boyunca aşağıdaki konular işlenecektir:

Temel Ağ Bilgisi
Ağ nedir?
Ağ kartı
DHCP sunucu