RedHat 6.01 Deluxe...

Subject: RedHat 6.01 Deluxe...
From: dogan bilen (dbilen@hotmail.com)
Date: Fri 26 Nov 1999 - 15:45:17 EET

Merhabalar...

Binbir turlu zahmetle taaa Kanadalardan getirtigim RedHat 6.01 Deluxe 'u
buyuk bir heyecanla Pazartesi gunu bilgisayarima kurdum(daha önce Turkuaz
kullanmistim kisa bir sure). Demek istedigim su ki gercekten hayal
kirikligina ugradim. Carsambaya kadar uc kere daha kaldirip yukledim ve
problemin (ne kadar mantikli bilemem) applications cd sinden kaynakladigi
kanaatine vardim. Nedeni cd yi taktigimda GNOME 'i altinda autorun ile
calisiyor ve kisa bir süre sonra hardisk den ustune sanki cekicle
vuruluyomus gibi sesler gelmeye basliyor ve makine kitleniyor, tekrar
acildiginda bir suru bad sector buldugunu soyluyor ve yine yer yer
kilitleniyor veya zar zor sisteme giriliyor.... Sonuc : Applications cd'leri
rafa....

Su an saglikli calistigimi zannediyorum (en azindan sistem kilitlenmiyor:).
Fakat yine bir problem var internete baglamiyorum. Tum HOWTO lari , Turkiye
Linux kullanicilari sitesindeki belgeleri yani ilgili herseyi okudum herseyi
denedim (!) fakat bir turlu modemden bir ses bir tiz alamadim. GNOME altina
yeni konulan baglanti wizard 'ini, netcfg 'i , modem ayarlarini , RH pp
dialer 'i , KDE altinda yine aynilarini arti Kppp akliniza ne geliyosa
hepsini denedim hic bir sey olmadi... internet yok...
( Kppp altinda query modem bolumunde aldigim mesajlar bazen modemin kilitli
oldugunu bazen cevap vermedigi vb. mesajlar veriyor... GNOME RH ppp dialer
da ise ilk denemede uzun bir sure bekliyor cikip tekrar baglanmak
istedigimde " Faile to respond" gibi bir hata veriyor) (Modem : USR 56K int
Voice (MS-Dos com3 'de gorunuyor )(ve su an kendisini kullaniyom Win98 'de)

Bol bol oyun oynuyorum masaustu uygulamalari , ayarlari karistiriyorum ,
Gimp i ogreniyorum... (Sanki hersey modem problemi cozuldukten sonra
baslıcak benim icin)

Son olarak deginmek istedigim ise NEDIR BU YAA.... GNOME , KDE , Another
Level , vb. vb. yaw bu yoneticilerde yazilim gelistiriciler kavga edip
yoldan mi cikmislar noolmus , sanki bir taneyi cozmek icin micimizi yirmak
yetmezmis gibi 3 , 4 , 5 , ...

Ben anlamiyorum, anlayamiyorum ...

Anlatmak isteyen sabirli insanlar varmi oralarda ???

Yoksa... Beni /dev/ttyS2 veya /usr/sbin/ altina gomun...

Saygilar , sevgiler , selamlar ....

Gundogan Bilen