Re: [LINUX:10600] Licq 0.7.x

Subject: Re: [LINUX:10600] Licq 0.7.x
From: Turan Yuksel (e109796@metu.edu.tr)
Date: Thu 25 Nov 1999 - 23:52:19 EET

On Thu, 25 Nov 1999, Koray Sonmezsoy wrote:

:Bu nasıl bir mantıktır. Bir program yaz ve bunu bir sürü library
:kullanarak yap..

Linus bilem tekerlegi yeniden icat etmiyor yazilim dunyasinda.... Tabi
adam 'bir suru' library kullanacak. Belli bir programlama deneyiminiz olsaydi,
sizin de benzer bir kaniya ulasacaginizdan eminim.

: Ayrıca bir de script gibi yazdığı bu kodu freeware diye
:insanlara dağıt.

Freeware zaten, adi uzerinde. Kuran tefsiri gibi olacak simdi ama, Richard
amcamiz ne demis gpl'de:

                        NO WARRANTY
11. BECAUSE THE PROGRAM IS LICENSED FREE OF CHARGE, THERE IS NO
    WARRANTY FOR THE PROGRAM, TO THE EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE
    LAW. ..........

Yani, aslinda adami baglayan birsey yok. Adam gayet hos da yazmis--aslinda
cok fazla incelemedim kodu, ama majordomo ya da listproc gibi seylerin daha
facia kodlari oldugundan bahsedilir. Benim favori facialarim redhat <6.x
ile gelen yonetim tool'lari. python, tcl falan her bi yer kaplayan scripting
zimbirtisini kullaniyor. RedHat ile gelen php, her bir acaip library'i
kullaniyor... falan filan...

: Benim anlayamadığım her önüne gelenin kod yazması ..
:Junk code yazarak linuxa yeni başlayan insanı linux işletim sisteminden
:soğutarak faydadan çok zararara yol açan programcıları kınıyorum.

:Bir icq kullanmak için 3 tane library kurmak zorunda bırakılmak kadar
:saçma birşey olamaz..

rpm -i licq-version-i386.rpm qt-version-i386.rpm libstdc++-version-i386.rpm

ile kuruluyor olmali. Eger baska seyler daha istiyorsa, tam bir upgrade'in
zamani gelmis demektir: hicbir distribution diskinizde 1 yildan fazla yasamaz,
eger surekli yeni birseyler kuruyorsaniz.
licq'nun sayfasinda sadece qt, libstdc++ ve thread-destekli X'e ihtiyaci
oldugunu soylemis.

Linux icin bir InstallShield yazilabilirdi. (belki de var) Ama cok verimli
olmayacagi kesin. Bircok kisi, kendi bilgisayarlari icin optimum bir linux
kullaniyor. InstallShield'in bunu saglayacak karmasikliga erismesi biraz zor
:))

:Kendi kendini bitiricek böyle giderse...Aynı zamanda yanımda o sırada
:oturan arkadaşım bana dediklerini unutamadım. " Abi linux minux ama bu
:nedir bir tane icq yüklemem için bu kadar uğraşmam mı lazım .?? "
:Tabiki hiçbirşey diyemedim .. Tabiki çözüm böyle kızgın hislerinizi
:yansıtmak değil sadece aynı zamanda üreten ve tüketen insan olmak
:lazım.. Sadece tüketen insan mantığından bir kurtulabilsek.

Evet.. evet...

Bu arada, bir hatirlatma:
linux icin tex ICQ licq degil. text tabanli ya da java ile yazilmis, qt
falan filan kullanmayan $eker bir ICQ client'iniz olabilir.

-Turan Yuksel
e1097963@ceng.metu.edu.tr