Re: [LINUX:10440] Hylafax

Subject: Re: [LINUX:10440] Hylafax
From: Halil Erden (halile@ozlerplastik.com)
Date: Sat 20 Nov 1999 - 11:35:59 EET

Ahmet Aksoy wrote:

> Merhaba,
> RedHat 6.0'da HylaFax kurmak istiyorum. www.hylafax.org'tan indirdigim source
> ve binary rpm dosyalardan yararlanamadim:
> 1- Sourcelari kullanirken
> a)./configure
> b)make
> c)make install
> yaptim. Hersey yolunda gorundugu halde Hylafax'i calistiramadim.

Merhaba,

Bunlari yaptiktan sonra 'faxsetup' ve da 'faxaddmodem' scriptlerini
calistirman gerekli. Tum bunlari yaptiktan sonra ise /etc/inittab
dosyanin icine

mo:2345:respawn:/usr/local/bin/faxgetty ttyS0

gibi bir satir ekleyecesin. Yukarida dizin yapisi senin faxgetty
programinin bulundugu yeri gosteriyor olmali, ttyS0 ise modeminin COM1
uzerinde takili oldugu varsayilarak yazildi. Bundan sonra
'kill -HUP 1' komutunu calistir.

Bunlar senin fax alabilmeni saglar. Fax gondermek icin ise
'hylafax start' komutunu calistriman gerekli. bundan sonra Win tarafinda
bir Hylafax client programi kuracaksin ve windows uzerinden fax
gondermeye calisacaksin.

Kendi gorusum HylaFAX kurmak biraz zahmetli ve ugrastirici. sistem biraz
taninmali ve yapilacak ayarlar tekbir noktada degil gercekten degisik
yerlerden ayarlar yapmak gerekiyor.

Sonunda ise bu emege deyiyor dogrusu.

> 2- Binaryleri acamadim.(7 tane ) Surekli dependency dosyalarina ihtiyac oldugu
> mesajlari geliyor.(rpm -ih hyla...)

Ben bir rpm ile problemsiz kurmustum ama su anda Slackware kullandigim
ve compile ederek kurdugum icin birsey soyleyemeyecegim.

Iyi calismalar

Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com