Re: [LINUX:10278] Re: [LINUX:10260] Re: [LINUX:10215] linux maceralarım

Subject: Re: [LINUX:10278] Re: [LINUX:10260] Re: [LINUX:10215] linux maceralarım
From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Sun 14 Nov 1999 - 09:01:15 EET

> Cekirdegin derlenmesine gerek yok, SuSE'deki sayfalar anlatiyor.
>
> sdb.suse.de/sdb/en/html/keylist.html'ye gidin, SoundCards, SBLive gibi
> kelimeleri arayin ve uzerine tiklayin.

Cekirdegin derlenmesine oyle bir gerek var ki.
SuSE deki sayfalar dedigin sey SDB olarak geciyor.
SuSE paketinin icinde doc bolumunde aynisi geliyor bunun icin illa oraya
baglanmak zorunda degilsin makinanda da var bunlar (Tabii yuklemissen).

Arkadasin karti isa-pnp bir kart oldugu icin sanirim cekirdek derlenmesine
gerek yok demissin ama maalesef var. Sen cekirdege pnp destegini vermeden
veya sound destegini modul olarak secmeden biraz zor tanitirsin ses
kartini. SBLive in olayi ayri onda bile yine cekirdekte sound ve oss yi
modul olarak koyman lazim. Yoksa calismaz.

Default olarakda hicbir cekirdek icinde sound destegi var olarak gelmez.
Yani mecburen cekirdek derlemen gerekiyor. Birkac arkadas listeye nasil
derleyecegini atmislar.

Deneme yanilma yolu ile bence bu arkadasin ogrenmesi gerekiyor. Eger
arkadas kendisi cidden ogrenmek istiyorsa zaten bunu yapacaktir. End-user
olarak kullanmak istiyorsa bana mail atsin kendisine ses kartini nasil
tanitacagini ve bir de config dosyasini iceren bir mail atarim.

Ama Linux ile ugrasmak isteyen biri cekirdek derlemesini mutlaka ogrenmek
zorundadir.

Bunlar benim goruslerim zit dusunce de olanlar lutfen direk bana mail
atsin. Listeyi bosuna kalabalik etmeyelim.

IYI CALISMALAR

                                                         MURAT KOC