Re: [LINUX:10260] Re: [LINUX:10215] linux maceralarım

Subject: Re: [LINUX:10260] Re: [LINUX:10215] linux maceralarım
From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Sat 13 Nov 1999 - 14:54:34 EET

On Sat, 13 Nov 1999, ilker kar wrote:

> Muratcığım haklısın da ben daha yeniyim ha bu linux windows a benzemiyo
> kerneli nasıl derleyeceğimizi de söyle de yapalım senin ses kartıda creative
> soundblaster 16 ise ayrıntılı anlatır mısın?Ayrıca kerneli derlemeyi duydum
> da nasıl yapıldığını bilmiyorum kimse anasının karnında öğrenmedi değil mi
> bunu... Teşekkürler

Dogal olarak kimse anasini karninda ogrenmedi haklisin.
Bunu yazdim cunku bunu yapan sadece sen degilsin bircok kisi ayni hataya
dusuyor ses kartini veya baska bir seyi tanitamayinca surum e suc
atiyor. Yazdigim seyler direk senin sahsina olan birsey degildi genel
olarak yazilmis seylerdi yani alinganlik yapmana gerek yok.
a gerek yok.

Kernel derleme isinne gelince henuz yeni oldugun icin bu biraz karisik
gelebilir.
/usr/src altinda kernel sourcelari vardir. Eger yoksa kernel.org un
turkiye yansisi olan ftp.metu.edu.tr den pub/linux/kernel dizininden
kernel indirebilirsin ama sen madem SuSE kurmussun hos her dagitimda gelir
ama suse nin icinde de 2.2.10 kernel sourcelari vardir.
Bunlari yukle.
Daha sonra yapman gereken seyler /usr/src/linux/README dosyasinda yaziyor.
sb 16 kartin sanirim vibra16 chipli pnp bir kart bunun icin yine
/usr/src/linux/Documentation/sound altinda VIBRA16 adli bir dosya var
orada yazanlari yaparsan buyuk ihtimalle calisacaktir.

Ileride zaten Istanbul daki seminerler sirasinda bir seminer kernel
derlemeye ayrilacak o zaman daha ayrintili olarak bilgi alabilirsin.

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC