Re: [LINUX:10176] TULUG-TRUUG seminerleri

Subject: Re: [LINUX:10176] TULUG-TRUUG seminerleri
From: Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Date: Thu 11 Nov 1999 - 19:23:34 EET

On Thu, 11 Nov 1999, Ahmet Aksoy wrote:

> TRUUG/TULUG Seminerleri(2)
>
> Seminerin Konusu : Linux'ta IP-masquerading ve Squid kullanımı
> Semineri Verenler: Murat Balaban - Ahmet Aksoy
> Seminer Tarihi : 14 Kasım 1999
> Seminer Saati : 14:30
> Seminerin Yeri : TRUUG Lokali (Kervangecmez sok.Keskin Ishani No:4 Kat:3
> Mecidiyekoy Tel: (0212)288 0890-213 6236)
>
> ÖZET:
> Ip-Masquerading (Ip-maskeleme) linux üzerindeki bir ağ fonksiyonudur.
> Eğer bir linux kutusunu Ip-maskeleme ile internete bağlarsanız, bu
> makinaya bağlı diğer platformlar da (bunlar aynı LAN içinde olabilir
> [...]

Kerneli Ip-maskelemeye gore derleme
diye birSey gOrdUm yukarda..
Siz bu semineri (veya ismine her ne diyorsanIz) linux kullanmaya yeni
baSlayanlarI hedef alIyorsunuz deGil mi? Kernel derleme iSi bence onlarIn
kafalarInI karIStIracaktIr iyice.. Sonra da birSeyleri yanlIS yapIcak kernel
derleyim derken CalISan makinesi CalISmaz olucak vs. Siz de kaS yapayIm derken
gOz CIkartIlmasIna yardImcI olmuS olucaksInIz.
Zaten Su anda redhat, mandrake gibi populer daGItImlarda bu seCenekler module
olarak geliyor. insanlara belki module hakkInda birkaC Sey anlatIp Cok Ozel bir
gereksinimleri olmadIkCa kernel derlemelerine gerek olmadIGInI anlatmak yerine
niCin kernel derleme iSi sanki bi zorunlulukmuS gibi burda anlatIyosunuz
anlamIS deGilim Sahsen..
Belki siz Slackware Uzerinde anlatIyoruz diyeceksiniz. Son zamanlardaki
Slackware'in durumu nedir bilemiyorum en son 3.4 kullanmIStIm ve OnUmdeki
makine hala o. Ama Slackware dede gerekli olacaGInI zannetmiyorum. Onda da
default daGItImla birlikte gelen kernel da bunlar module olarak desteklenmiStir
diye dUSUnUyorum ki Su zamanda Slackware anlatmak kanImca pek akIllIca bir
fikir deGil o da baSka bi konu tabii ki.
OnUmdeki makine Slackware yukarda dediGim gibi. Ama ne kimseye tavsiye ederim
ne de anlatIrIm. RedHat veya tUrevleri (veya kimilerine gOre debian) tercih
olmalIdIr diye dUSUnUyorum.

Bu arada amacIm yapIlan birSeyi eleStirerek baltalamak filan deGil kesinlikle.
Bu iSi yapan arkadaSlarIn Sevkini kIrmak filan da deGil. Saadece kendimce
hatalI bulduGum birSeyi dUzeltme isteGi o kadar.