Re: [LINUX:9981] Samba

Subject: Re: [LINUX:9981] Samba
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Tue 02 Nov 1999 - 10:49:37 EET

Serdar KARDAN wrote:

> Merhaba
>
> Bir onceki mailimde 3com ethernet kartimi tanitamadigimdan bahsetmistim. Onu
> hallettim sadece dogru kart ve ayarlari yapmak yeterli oluyormus :)
>
> Bu sefer sorunum su. Networkumuzdeki NT server uzerinden Internete
> acilabilmek icin sanirim Samba yi kullanmam gerekiyor. Ayrica yine ayni

Merhaba,

Sanirim burada bir yanlis anlama var. SAMBA dosya paylasimi ve yazici
paylasimi icin kullanilir ama NT uzerinden internete cikmak baska
birseydir.

Eger NT uzerine bir Proxy server kurulu ise X altinda Netscape
ayarlarindan proxy kullanma secenegini duzenlemen gerekir. Eger NT Linux
uzerindeki gibi IP Masquerading yapabiliyorsa (bilmiyorum) bu defa
default gateway'ini asagidaki sekilde ayarlaman gerekli.
route add default <NT server IP numarasi>

Yukaridakilerden ote sen NT ile Linux uzerinden internete acilmak
istiyorsan o bambaska bir konu. Bunun icin birden fazla secenegin var.
Istersen bunlar icin www.linux.org.tr/documents adresine bir gozat.
Orada IP Masquerading, modem paylasimi ve proxy ayarlari gibi basliklari
incele.

> server uzerinden printer ve diger paylastirilmis kaynaklari kullanmam
> gerekiyor. Samba ile ilgili Suse deki help dokumanlarina baktim ama nasil
> konfigure edilecegi veya baslatilacagi hakkinda detayli aciklama bulamadim.
> TCP/IP ayarlarimda dogru yani WIN98 de kullandigim IP adresi, gateway, DNS
> v.s. Win98 deki ag komsulari gibi kullanabilecegim bir prg. var mi?
> Internete local network uzerinden acilmak icin ne yapmam gerekiyor ?

Bunu IP Masquerading ve/veya proxy server kurarak yapabilirsin. Bunlar
ile ilgili belgeleri yukarida verdigim adreste bulabilirsin.

> Eger kendi sistemimde yaptigim deneme de basarili olursam yeni alinacak
> server uzerinden - yilbasindan itibaren kendi web serverimiz kurulacak - FTP
> servisi veya SQL server olarak kullanarak veritabanini internete yaymayi

Bence eger basarabilirseniz ftp kullanin. SQL server'in (MS-SQL server
dan bahsediyorum) bildigim kadariyla Linux versiyonu yok. Sanirim MS
bunu yapmaz da.

> dusunuyoruz. Bu kisim benim disimda da olsa linux zeminini olusturmam
> gerekiyor. Bu yuzden acil yardima ihtiyacim var.
>
> Tesekkurler...

Umarim yukaridakiler isine yarar. Sorularini biraz daha acik ve her bir
kou icin ayri bir mail seklinde sorarsan daha iyi olur.

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com