Samba

Subject: Samba
From: Serdar KARDAN (serdark1@hotmail.com)
Date: Mon 01 Nov 1999 - 15:05:34 EET

Merhaba

Bir onceki mailimde 3com ethernet kartimi tanitamadigimdan bahsetmistim. Onu
hallettim sadece dogru kart ve ayarlari yapmak yeterli oluyormus :)

Bu sefer sorunum su. Networkumuzdeki NT server uzerinden Internete
acilabilmek icin sanirim Samba yi kullanmam gerekiyor. Ayrica yine ayni
server uzerinden printer ve diger paylastirilmis kaynaklari kullanmam
gerekiyor. Samba ile ilgili Suse deki help dokumanlarina baktim ama nasil
konfigure edilecegi veya baslatilacagi hakkinda detayli aciklama bulamadim.
TCP/IP ayarlarimda dogru yani WIN98 de kullandigim IP adresi, gateway, DNS
v.s. Win98 deki ag komsulari gibi kullanabilecegim bir prg. var mi?
Internete local network uzerinden acilmak icin ne yapmam gerekiyor ?

Eger kendi sistemimde yaptigim deneme de basarili olursam yeni alinacak
server uzerinden - yilbasindan itibaren kendi web serverimiz kurulacak - FTP
servisi veya SQL server olarak kullanarak veritabanini internete yaymayi
dusunuyoruz. Bu kisim benim disimda da olsa linux zeminini olusturmam
gerekiyor. Bu yuzden acil yardima ihtiyacim var.

Tesekkurler...