Re: [LINUX:7098] Re: sendmail

Subject: Re: [LINUX:7098] Re: sendmail
From: Görkem Çetin (gorkem@gelecek.com.tr)
Date: Thu 24 Jun 1999 - 04:19:03 EET DST

Sealm

On Wed, 23 Jun 1999, dd wrote:

> mail ve dolan quotalar konusunda, size sacma gelebilir belki ama kisa bi
> sureliine de olsa ise de yariabilir:
> crontab sayesinde kisa araliklarla calistirilan bi script userlarin quota
> durumlarina bakilabilir. eer dolmussa ~/mail dizinindeki gelmis olan
> maillerin tutulduu dosyadan silmeye baslar mailleri. bolece yeni gelen
> maillere dokunmaz (/var/spool/mail'de olduklarini varsayiyorum). ancak
> user maillerini ayri ayri folderlarda sakliyosa (default folder disinda)
> mail silme durumu karmasiklasabilir.

Bir yontem onermeyecegim, dusuncemi belirtmek istiyorum - kullanicilarin
iletilerini, dosyalarini, geri gelmeyecek sekilde hic bir zaman silmeyin,
basiniz cok agrir (kaldi ki torel olarak da ters bir davranis). Berk'in de
dedigi gibi en iyisi kota yontemi. Kotasi dolanin iletisi zaten geri
doner. Linux'ta her isin bir kac farkli cozumu var, silmek en son cozum
olsun.

-- Gorkem