Re: [LINUX:7084] Re: sendmail

Subject: Re: [LINUX:7084] Re: sendmail
berk@bir.net.tr
Date: Wed 23 Jun 1999 - 15:41:20 EET DST

> Sence quota koymak akillica bir cozummudur..?
> Bence degil nedeni basit.. Eger adama ornegin 5MB quota koyarsan ve
> mailler bu 5MB quotayi gecerse artik sistem mail(bu kullanici icin) kabul
> etmeyecektir.. Bence bu is icin ozel script filan yazmak lazim.. Biraz
> ugrastiriabilir ama perl ile halledilebilecek bir sorun oldugunu
> dusunuyorum.. Bu arada her zaman tavsiyem su Ozellikle buyuk sistem
> kuracaksaniz /var/spool/mail dizinini baska partitiona koymak en
> akillicasidir..
> ilk zamanlarda bende bu dizini / icinde birakinca sistem fazla mail alinca
> [...]
   :) Ben hala aklici bir cozum olacagini dusunuyorum. Script ile
eski mailleri silkmek bence en mantiksiz cozum. Cunku mail box
doldugunda bir hata mesaji geri dondurecektir sunucu. Ama siz tutup da
eski mailleri silerseniz, okunmasi gereken iletiler araya gitmis olacak.
Benim yorum yapmam ne kadar dogru bilemiyorum. Sonuc olarak
orasi bir okul, ama ben bunlari ISP deneyimime gore yaziyorum.
Yani ortamlar icin cozumler farkli olabilir. Yanlis yapiyorsam,
ozur ... Ama dedigim gibi, biz burada, mail server da, mail box
boyutu olarak 4 MB tanimli. Bunu dolduran oldugunda, gelen her yeni
iletiye, server, "Bu kullanicini posta kutusu dolu. Tekrar deneyin"
gibi bir mesaj geri donduruyor ...

Saygilarimla,

Berk Demir
birNET Information Systems