Unix ve türevlerinin kernel'i

Subject: Unix ve türevlerinin kernel'i
From: Ercan ACAR (ercan@telebot.com)
Date: Tue 15 Jun 1999 - 04:04:50 EET DST

Dos and Win konusunda iyiyim ama, Unix ve Türevlerini bilemiyorum,
        simdi dos ve win 'da hersey bellek haritalari, portlar (comlar
degil), interruptlar üzerine kurulu ve programci kimseye de sormadan
istedigi bellek bölgesine erisebilir, kitlenme olmadikca istedigi
interrupt'i cagirabilir, kimseye sormaz,makina tamamen programcinindir.
    Unix ve turevlerinde sistem nasil isliyor, interrupt hala var mi,
portlar (comlar degil) aynen calismaya devam ediyormu, kernel, bellek
haritalari uzerine mi kurulmus, yani bellekte olup biten seyler direk
kernel'i etkiliyor mu. Bellek haritasi var mi?
    niye soruyorsun bunlari derseniz ? sisteme alt duzey programlarla
mudahele mumkun mü ? ve bu mumkunse ben DOS ve windowsta bana sunulmayan
imkanlari kendim elde edebiliyor ve kullanabiliyordum ve rahatti! (bu cok
onemli, bana ait olmasi) da Unix ve turevlerinde de bu mumkun mu ?
    Tabii ki kaynak rica edecem, www veya baska birsey,

iyi calismalar...