Re: [LINUX:6915] mandrake

Subject: Re: [LINUX:6915] mandrake
From: Burak Ilgicioglu (ilgici@turk.net)
Date: Fri 11 Jun 1999 - 22:36:41 EET DST

Ozturk wrote:

> ben bir suredir listeyi sessizce takip eden bir ev hanimiyim
>
> linux kurulumu yapmak istiyorum elimde mandrake 5.3 cd si ve gorkem
> cetinin kitabi mevcut sorularim cok acemice olacak anlayisiniz icin
> simdiden tesekkurler
>
> c: ve d: olarak adlandirilmis iki bolumlu bir hard diskim var yalnizca
> bir bolumunu formatlayip linux kurabilirmiyim
> (dos format.com ile formatladiktan sonra linux icin boyle bir format
> programi kullanmam gerekirmi)
> windows altinda kurulum yapabilirmiyim ?
> en onemli sorum linux kurduktan sonra herhangi bir nedenle
> [...]

Oncelikle D:'deki her türlü verinizi C:'ye kopyalayin. Bilgisayar acilirken del
(veya setup'a girmek icin hangi tussa) tusuna basip, eger -varsa- "First Boot
Device" gibi bir ifadeyi CDROM yaparsaniz Mandrake CD'si makineyi Linux ile
acar. Bu olmazsa Windows'ta Mandrake CD'sinden acilis disketleri yaratmaniz
gerekecek. Ondan sonra Windows'un D: olarak gördugu ve linux'un /dev/hda2
olarak görecegi bolumu silip ufak bir kismini swap, kalanini da linux icin
tekrar yaratip, kurulacak paketleri secerek kurulumu bitirin. Eger hersey
yolunda giderse linux
MBR'ye lilo'yu yaratir. Alet tekrar boot edildiginde (tabi yapmissaniz
CDROM'dan boot etme secenegini kaldirarak)
Lilo Boot:
ifadesi ile karsilasirsiniz.

Linux'u kaldirmak icinde Windows acip, DOS komut satirinda fdisk yazip
Windows'un unknown dedigi partition'lari silip DOS partitionu yaratmak ve
fdisk/mbr yazmak yeterli. Tabi daha sonra bir de DOS formati atmak gerekli.