Re: [LINUX:6885] routing denemesi

Subject: Re: [LINUX:6885] routing denemesi
From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Fri 11 Jun 1999 - 21:17:28 EET DST

At 14:28 10.06.1999 +0300, you wrote:

> arkadaslarin ethernetle ve UTP konnektorle birbirine baglanmis 3
>makinesi var. Bu bilgisayarlar uzerinde routing icin deneme yapacagiz.
>3 bilgisayarla routing yapabilir miyim ? Ben ortada kalani router olarak
>tanimlamayip iki tarafta kalan PC'lere networkleri ayri olacak IP ler
>(ornegin 193.140.168.10 193.140.169.10) vermeyi dusunuyorum. Bu sekilde
>routingi gorebilir miyim ? Bunun icin ortadaki makinenin iki ethernete
>sahip olmasi mi gerekir ? Ortadaki makinenin ayarlari nasi olacak ?
Router yapacaginiz makinanin ya iki ethernet karti, ya da bir ethernet
karti ve bir modemi olmali (disariyla baglantiyi nasil saglayacaksaniz).
Diger makinalara da default gateway olarak router yapacaginiz makinayi
gostermelisiniz.

IP-Aliasing, IP-Masquerading howto'larindan yararlanabilirsiniz.
/usr/doc/faq/Linux-miniHOWTOs'da olmalari lazim eger dokumantasyonu linux'u
kurarken yuklediyseniz. www.linux.org.tr'da da ldp'nin yansisi var orada
yoksa.

                                                Doruk