[LINUX:11696] Ynt: Samba server ile ilgili soru

Subject: [LINUX:11696] Ynt: Samba server ile ilgili soru
From: Dogan Zorlu (dogan@grup.com.tr)
Date: Wed 29 Dec 1999 - 11:09:07 EET

Server multi homed bir sekilde coklu ethernet mi iceriyor yoksa tum sistem
bir segmentte mi ? Eger farkli segmentlere birden bakiyorsa (samba makina)
route ayarlamasi yaparsaniz, iki taraftaki wkg lar birbirlerini gorurler.
Yok zaten ayni wkg iselere wins olsun olmasin birbirlerini gorebilirler,
yeterki bu farkli subnetteki makinalarin gateway makinasinda gerekli
routingler ayarlansin.

Ornegin bizim ofiste server lardan birinde hem 10 baseT hemde 100 basetx
kart var ve cift segmentte makinalar var. Server uzerinde iki segmentteki
kullanicilar icin routing ayarlamasi yapilmis durumda. Boylelikle 100 luk
segmentteki bir makina 10 luk segmentteki baska bir makinaya baglanabiliyor.

Bilmem sorununuza dogru yaklasabildim mi ?

Dogan Zorlu,
Grup Yazilim, Izmir