[LINUX:11515] Re: WwW.MiCrOpsoft.com

Subject: [LINUX:11515] Re: WwW.MiCrOpsoft.com
From: Turan Yuksel (e109796@metu.edu.tr)
Date: Thu 23 Dec 1999 - 03:56:21 EET

On Wed, Dec 22, 1999 at 05:39:39PM +0200, CyRopLaNe wrote:
> sevgili turan bey cvp i okudum ama bakin windows tecruben yok diyosunu ve
> ben 5 senedir bilgisayay kullaniyorum ve yaklasik 3 sene windows kullandim ve
> sadece programlarda deyil normal uygulamalar zamaninda bile coktugune sahit
> oldum ve su da bi gercek ki windows ta her sey esittir $ bakin bi server
> kurmak bile Windows 600$ gibi bi maliyete gelirken linux te bu isi 6 milyon
> liraya cozdum ve daha sadece x coktu ana sistem cokmedi yani bence biraz
> kullasaniz (windows u) ii olcak

Nayir, X(bkz onceki mail), para hersey degildir! Onemli olan verilerinin
mutlulugu ve performansi! :)

Windows'ta sadece MAME icin kullanacagim bir front-end yazacak kadar ugrastim.
Iki sene once de NT'de calisan bir X uygulamasi yazilmasi isine bulastiydim.
(Motif+Visual C++ falan) Ama linux'taki kadar tecrubeli degilim. Okulda cok
windows kullanma firsatim olmuyor, evde (Turkuaz'imi silip RH 6 kurali beri)
windows agirlikli kullaniyorum. Otobiyografi/CV arasi formattan kurtulmak
icin bu paragrafa son vermeyi dusunuyorum, ulaknet'de maillisten CV
dagitilmasina pek memnun olunmaz sanirim :)

Windows'u dugmeden, linux'u da sync && shutdown -hf 0 ile kapatan arkadaslarim
var. Eger siz de onlar gibiyseniz (bu kapatma semasiyla uyumlu davranislar
sergiliyorsaniz) -- tabi coker.

Fakat olcunuz sadece cuzdaninizin rahatligi ve urunun Suriye ve Libya'da
yasalara uygun kullanimi (*) olmamali. Eger linux'u daha buyuk yerlerde gormek
istiyorsak, daha farkli bir anlayis gutmeliyiz. Ise, pazarlama (sonucta serbest
yazilim icin de bir anlamda pazarlanma sozkonusu) acisindan cok bilgisayar
bilimsel/muhendislik yetkinlik ve basarim acisindan bakmamiz gerekecek.

Bu arada, gecenlerde ilk defa MacOS 7.5.4 kullanma sansim oldu.(Baris Sertkaya'
nin MkLinux kullandigi PowerMacintosh) Bence windows'dan cok ciddi bir rakip,
eger konumuz kullanilabilirlik ve tutarli yapi ise. Eger bir isletim sistemi
ve user interface elestirisi yapmak istiyorsaniz MacOS kullanmak bir onkosul
derim--sahsi fikir olaraktan. Benim teklifim, eger micropsoft.com olacaksa,
micropmacos.com da olsun--ki MacOS'u da sollasin linux :)

(*) Amerikan yasalarina gore Windoze'in ABD'nin uygun gormedigi ulkelere satisi
yasak. Bu bircok diger sey icin de gecerli. (Java da bu yasaya tabi galiba)

--
Turan Yuksel
e1097963@ceng.metu.edu.tr