[LINUX:11349] Re: Kernel derleme

Subject: [LINUX:11349] Re: Kernel derleme
From: Tayfun ASKER (tayfun@ie.metu.edu.tr)
Date: Fri 17 Dec 1999 - 15:04:11 EET

selam,

> make dep
> make clean
> make bzImage
> 2.2.x diye giden cekirdeklerde make zImage degil make bzImage yapilmaliymis.

slak 7.0' da 2.2.13 cekidegi zImage ile derlerken yaklasik 480kb
buyuklugunde bir vmlinuz cikiyor ortaya. icinde scsi destegi felanda var.
bir iki sey daha ilave edip 550kb yi buldugunda too big diyor.

> buradan sonra ilk hatami yaptim (nasil olsa yukaridaki islemler esnasinda
> hata cikmadi diye eski kerneli yedeklemedim)

buyuk hata
her zaman bir kenarda sistemi acabilecek bir cekirdek bulundurmakta fayda
var.

> sonra makineyi reboot ettim, kapandida Linux dan acilamadi, unable the mount
> point kernel panic vb. meseajlar (Linux gelsin benim panigi gorsun)

> Ama diger hatalarim neler onlari bulamadim, ayrica eger benim okudugum 387
> kb bzImage dosyasinin boyutu kernel buyukluguyse bu iyi bir buyukluk
> sayilabilir mi?

cekirdekte bir seyler eksik kalmis. gerekli dosya sistemleri, varsa scsi
destegi, anakartin chipset'i ile ilgili seyler olabilir.

bilgisayari acamayan bir cekirdegin nekadar ufak oldugunun bir onemi yok.
yeni eklemelerle vmlinuz'unun boyu biraz daha buyuyecektir.

bzImage nekadar iyi bir compression yapar bilmiyorum. bu maili yazgigim
makinanin zImage ile yapilmis cekirdegi 440kb.

kolay gelsin....

T.