[LINUX:11340] Kernel derleme

Subject: [LINUX:11340] Kernel derleme
From: Murat Suluhan (msuluhan@tai.com.tr) ((msuluhan@tai.com.tr))
Date: Fri 17 Dec 1999 - 11:12:05 EET

Merhabalar

Intel Pentium II - 400 CPU, 64 MB SDRAM, 13 GB HDD, Intel i740 ekran kartli
evde kullandigim, Internete dial-up baglandigim bir bilgisayarim var

Red Hat 6.1 i kurduktan sonra, ayarlamalari (Turkce, Internet vb) yapip
kullaniyordum. Hadi dedim bu makine red hat in default kernel i ile
calisiyor kerneli kendi kafama gore duzenliyim oyle calisiyim

make menuconfig
ayarlari yaptim

make dep
make clean
make bzImage
2.2.x diye giden cekirdeklerde make zImage degil make bzImage yapilmaliymis.
(Linux' ta modem paylasimi ve mail ayarlarinin yapilmasi, Ertan KUCUKOGLU)
hop 387 kb lik kernel olustu dedi (veya ben oyle anladim). Bu arada
belirtmeme gereken bir diger konu kernel too big diye birsey gelmedi RH CD
sindeki vmlinuz dosyasindan daha kucuktu (yanlis hatirlamiyorsam o 500 kb
civarindaydi)

make modules
make modules_install
buradan sonra ilk hatami yaptim (nasil olsa yukaridaki islemler esnasinda
hata cikmadi diye eski kerneli yedeklemedim)

cp bzImage /boot/vmlinuz
lilo

sonra makineyi reboot ettim, kapandida Linux dan acilamadi, unable the mount
point kernel panic vb. meseajlar (Linux gelsin benim panigi gorsun)

neyse makineyi RH cdsinden boot ettim, makineyi bir sekilde eski haline
soktum, zaten daha oncede soyledigim gibi extradan cok fazla bir seyler
yapmiyordum, bu yuzden yeniden install etsem dahi uzulmem (zaten uzulmedim
de) eninde sonunda ogreniyom cunku

Hata 1. Eski kerneli yedeklemedim

Ama diger hatalarim neler onlari bulamadim, ayrica eger benim okudugum 387
kb bzImage dosyasinin boyutu kernel buyukluguyse bu iyi bir buyukluk
sayilabilir mi?

Yardimci olacak, fikir belirtecek, bak comezim bunu boyle yapmaliydin diye
tavsiyelerde bulunacak arkadaslara simdiden tesekkur ederim

Saygilar, iyi calismalar EXACTLY F | R | E | E | D | O | M
Murat SULUHAN
Application Programmer
LifeIs("C++");