[LINUX:11235] Re: X Server

Subject: [LINUX:11235] Re: X Server
From: turan yuksel (e109796@metu.edu.tr)
Date: Wed 15 Dec 1999 - 14:52:54 EET

Tartismanin basini kacirdim ama birseyler yanlis gidiyor galiba.
X olayinda client/server terstir (yani duz mantiga gore), siz *server*'i
kullanirsiniz. Client'lar, X servisinden (goruntuleme islerinden) yararlanan
programlar, orn. xterm, gnoRPM, ghostview falan filan... Xserver ise, su
Xconfigurator programiyla sectiginiz sey.

Xserver'i calistirmak icin, sadece console izinlerinizin olmasi yeterli
yanilmiyorsam... Uzaktan da "X" dediginizde alet -eger siz konsol uzerinde
yeterli izine sahipseniz- birseyler calismali.. Ama uzaktaki X server'i
calistirinca elinize ne gecer, bir fikrim yok dogrusu.

Client tarafta bir X server olmak zorunda degildir, ama X protokolunde
nasil konusacagini bilmeli, i.e. gerekli library'lerle falan derlenmis
olmali--programiniz yani.

--
Turan Yuksel
e1097963@ceng.metu.edu.tr.