[LINUX:11224] X Server

Subject: [LINUX:11224] X Server
nkoc@ykb.com
Date: Wed 15 Dec 1999 - 10:51:08 EET

>Peki bir linux makineden baska bir linux makine uzerindeki XServer'i
>calistirabilmek icin ne yamam gerekiyor.

Elimizde iki adet makine olsun.
Birinci makine tarafinda

export DISPLAY=<ikinci makinein IP'si>:0.0

komutunu gireceksin. Sonra ikinci makine uzerinde
ilk makinenin IP'sine yetki vermek zorundasin. Bunun
icin ikinci makinede

xhost +<birinci makineinin IP'Si>

komutunu gireceksin. Boylece ikinci makine
Xserver'in calistigi birinci makineden gelecek olan
paketleri alabilecek. Daha sonra ikinci veya birinci makineden
herhangi bir komut girince goruntuler ikinci makine uzerinde
cikacaktir. (Umarim cok karisik anlatmadim)

IP yazdigim yerlerde name'de olabilir. Ayni zamanda
xhos + komutu onune IP veya name yazilmaz ise her yerden
gelen paketler kabul edilir. (Pek de tavsiye etmem).
Bu ornekte birinci makine Xserver ikinci makine Xclient
olarak calisir.

> Client makinede X yuklu olmadan
> olur mu?

Bildigim kadar ile X client yuklu olmak zorunda.
Butun Unix makinelerde zaten Xclient gelir. Ama NT
veya Win95 gibi bir sistem altina Xclient kullanmak
istiyorsan emulator yuklemek zorudasin. Parali, parasiz
pek cok Xclient mevcut. Free olanlardan bir tanesi
vnc. Bunu hem client hem de server tarafina yukluyorsun.
Server tarafinda hem Xserver hem vnc server calismali.
Sonra client tarafina da vnc client yukluyorsun.
Problemsiz calisiyor.

>Emre Turkay

Saygilar,
Nazim Koc