[LINUX:11119] Re: Apache`de Cookie ile Authentication & Servletperformansi (fwd)

Subject: [LINUX:11119] Re: Apache`de Cookie ile Authentication & Servletperformansi (fwd)
From: Burak DAYIOĞLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Date: Mon 13 Dec 1999 - 10:38:32 EET

merhaba,
Benim yaptığım bir test yok, ancak senin test yönteminle ilgili 1-2
noktaya işaret etmek istiyorum; sonuçları yanıltıcı bence...

1. 1'den 1000000000'a kadar saymak yerine 1'den 10000'e kadar sayan
cgi'i ya da servlet'i 1000 kere çalıştırman senin lehine (servlet) daha
iyi sonuç verirdi; cgi'in esas overhead'i process olusturma esnasinda...

2. Benim onerdigim bicimde yazilan cgi'larda isin buyuk bolumunu yapan
kod parcasi .so olarak zaten bellekte olacagindan process olusturma
islemi daha kisa surecektir. cgi'larını yazarken bir daemon ve/veya .so
ile birlikte kullanman performanslarını çok arttıracaktır.

3. veri çekme işinin daha hızlı/yavaş olması kullandığın driver ile
alakalıdır. Bunun cgi/servlet olması ile ilgili bir anlamı yok...

cgi ya da servlet uygulamaları kısacık ve hızla yanıt üreten uygulamalar
olduğunda servlet'in performansı daha yüksek olacaktır. Ancak programın
çalışma süresi uzadıkça servlet'in bu avantajı önemsiz olacak kadar
azalabilir... tek söylemeye çalıştığım bu...

selamlar,
-bd